onsdag 11 september 2013

Väntar

Väntar och väntar på att nånting skall hända... Direkt efter hinnsvepningen hade jag värk, speciellt då jag gick, tänkte att det är nog kvar efter en tupplur för jag var så trött att jag tänkte att det går inte om det nu skulle komma igång.. Nåja, nu har jag gått en promenad, städat och lyft och flyttat på saker här hemma men ingenting känns det, bara lite rikligare flytningar och vanliga sammandragningar som inte tar sjukt och "mensverk".. Nåja, 1,5 dygn kvar att se om det funkar, om det gett tillräckligt med verkan skall det starta inom 2 dygn. Har iallafall googlat lite om hinnsvepning (som med allt jag funderar över), läkarn berättade ju inte sådär jätte mycket vad han gjorde, bara nånting som skulle sätta lite fart på det som kallas hinnsvepning. Iallafall, man ska redan vara lite öppen föratt dom skall kunna göra det så tydligen är jag då öppen, dom tar och tvinnar med fingret i livmoderhalsen och lixom sveper med fingret över hinnan så den retas upp, lossar lite från halsen och börjar frigöra hormoner som utsöndras vid förlossning. Dehär e tydligen ett omedicinskt eller naturligt sätt att sätta igång en förlossning. Om jag nu förstått rätt.. Det att han råkade få med slemproppen var väl bara hur det råkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar