torsdag 19 september 2013

Nånting att se fram emot

Ser så fram emot nästa sommar! Både jag och marcus kommer nämligen vara lediga heeela sommaren, jag kommer vara mammaledig till mitten av juni varefter jag har massor av semester att ta ut och efter den fortsätter jag med vårdledighet, marcus för sin del kommer att gå på 6 veckors pappaledigt då jag slutar föräldraledigheten och efter det ennu 4 veckor semester, hans första ordentliga semester nånsin! Känns nästan overkligt att vi kommer ha så mycket ledig tid hela familjen tillsammans, hoppas också att bebben njuter av det fast han är ganska liten ennu, men första året ger ju nog dendär grundtryggheten tror jag, fast han inte kommer komma ihåg vad vi gjort kommer det nog finnas nånstans i det undermedvetna.

Bara det lite närmar sej måste vi nog försöka göra nån slags lista på vad vi vill göra under den sommaren, mycket kvalitetstid att bara ta det lugnt på stranden eller hemma på gården kommer det nog att bli, men någon eller några borgåresor skall det nog också bli, hoppas också på att många vill komma hit och hälsa på, iår blev det inte så mycket gäster men då har vi inte varit så flitiga att bjuda in nån heller, på nåt sätt har vi bara inte haft riktigt energi till så mycket gäster... Funderar på om vi borde åka iväg på nån längre resa också, bebbens första resa, måste bara titta runt lite vart vi skulle villa åka vilket brukar vara svårt för vi är inte såna som vill betala massor för att ligga på en strand vid medelhavet som är likadan som alla andra då kan vi lika bra gå genom skogen och ligga där på stranden och bli sandiga och svettas, det skall vara nånting mer att se på, får väl börja lägga undan lite i månaden till en resa :) det jag väntar på som nog inte blir ennu nästa sommar är att åka till djurparker och tivolin med bebben, kanske för att få släppa ut mitt inre barn också och åka med i maskinerna ;p vad det harmade i köpenhamn då dom flesta maskiner är förbjudna för gravida och marcus ville ju inte heller åka själv så vi stod båda bara med tungorna ute och uppspärrade ögon och sa deeen vill jag åka :p ska iallafall bli en skön sommar :)

( och mamma, nu planerar ja int, ja drömmer bara lite om framtiden medans ja lever i nuet ;p)

3 kommentarer:

  1. Tänkte faktiskt säga att njut av dagen oh planera inte så mycket :)

    SvaraRadera
  2. Int blir det väl nån resa nästa sommar. Du sku ju spara pengar till vårdledigheten, va det int så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo men vi får vel si hur vi lyckas spara :)

      Radera