lördag 21 september 2013

Kräftskiva

Var så lat att jag inte orkade ta några bilder igår från kräftskivan fast jag hade kameran med :p men får väl ta och tjuva lite från facebook av dom som lagt upp bilder om någon lägger upp :)

Det var iallafall en riktigt trevlig kväll och jag orkade vara med enda till klo.1! marcus var riktigt chockad då jag kom hem :p först var det iallafall bastu och baljbad, sku så gärna ha hoppat med o baljan, de såg så skönt ut men vågade inte när jag inte vet hurdant tillståndet där nere är... Sen när det var färdigt badat och tittat på solnedgången som var extra fin igårkväll, man riktigt såg hur det stora klotet gick neråt vid havshorisonten och så blev det kålsvart. Haa sen när det var gjort gick vi n i stugans värme och äta, traditionell jättegod kräftskivsmat, pajer, ostar, räkor, kräftor, goda bröd, sallader och chokladmousse och vattenmelon till efterrätt :) 

Vi hann också med frågesport och en annan lek som bestod av att krypa ner i ett lakan :p 

Klo.1 började gänget iallafall vara såpass förfriskat att jag bestämde mej för att rulla hemåt och när jag vände in på gården och såg att det var ljust i fönstren och utebelysningen var tänd fick jag riktigt en såndän känsla att oij vad skönt att komma hem, nu får jag krypa under en så söt pojkes arm och få en puss :)

                       
Elin hade lagt ut en bild på vår utsikt, det är så otroligt fint där nere! Stugan ligger ju i skeppsvik, jättenära oss om kan tar fågelvägen men kanske 1 km bed bilväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar