måndag 23 september 2013

Rådgivning

Ett bra rådgivningsbesök bakom :) alla värden som förut och bebben tycktes må bra :) berättade att jag haft starka sammandragningar som jag inte riktigt kännde igen känslan på hela morgonen så hon gjorde en inre undersökning och konstaterade att idag blir det nog beebis, 3 cm öppen! Hon gjorde en hinnsvepning som ju idag lyckades bra och köndes knappt eftersom jag var så bra öppen, det var nog det förra gången som kändes så sjukt att han inte kom åt och måste ta lite med våld. Efter dehär iallafall kom nästa sammandragning i hissen påväg ut från rådgivningen och nu har dom hållit på i en timme med 5 min mellanrum, ett tag kom det dessutom en liten mellan domhär starka. Marcsu är iallafall påväg hemåt och jag försöker få i mej lite mat.

Nu funderar jag över varför jag sitter och bloggar mitt i förlossningen!? Men är nog lite chockad över att det faktist satt igång! Kan nog inte riktigt tro att det är sant fast det är långt ifrån skratt under sammandragningarna.. Nåja, marcus är påväg hem och vi får nog ta och ringa in sen såsmåningom och seja att nu tänker vi komma.. :) får se om det blir en måndags eller tisdags beebis :)

Fick svar på dethär med om dom skriker direkt också och hon sa att ibland skriker dom redan när bara huvet är ute och ibland är dom lite förundrade över vart dom kommit och förstår att skrika först efter en stund så man ska inte bli orolig om han inte direkt skriker, så det känns ju skönt, hon sa också att han kan vara aldeles blå när han kommer ut men det är inte farligt. :) nu väntar vi med spänning :)

4 kommentarer:

  1. Det låter ju bra! Lycka till då bara! Hålller tummarna upp att allt går bra o tar så lite sjukt som möjligt! :)

    Vår skrek först han hade kommit helt ut. Det var en liten paus o så börja det med fullt! Det var nog så skön kännsla. O han var lite blå o så det blev nio poängs baby till oss. Då de lade honom på min mage var färgen redan helt normal. :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till på färden vi tänker på er! De kommer gå fint! De finaste och skönaste upplevelse på alla sätt! Blir jännä vilken dag det blir.
    Här gick de ju fort som tusan efter att vattnet gick då ja va 2cm öppen!

    Skriket tänkte man nog inte på sen när man äntligen tar en lättnadspust efter sista krystningen. men ganska snart skrek Adéle :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lycka till ! Så spännande !

    SvaraRadera
  4. Lycka till! :) //Sabbe

    SvaraRadera