onsdag 18 september 2013

17.9

Kom på idag (eller igår var det ju ren) att nu är egentligen det ursprungliga beräknade datumet :) det blev ju flyttat till en vecka tidigare då i början av graviditeten :) så egentligen är det ju inte så mycket över ennu, om man tänker att det enligt ägglossningen borde ha varit nu.. Har nog blivit så emot beräknade datum, kan dom bara inte seja att inom domhär 4 veckorna skall det komma och kommer det tidigare försöker dom stoppa det och kommer det senare sätter dom igång? Jaajaa.. Har ingen brådska mer iallafall, inte idag iallafall, imorgon kanske jag känner annorlunda :p

Sådär annars syns det inga större tecken på att det skulle sätta igång, ganska lika som förut har det varit, små blödningar efter att läkarn var och grävde där nere men det är normalt och dom minskar hela tiden och är inte mer färska, som det ska vara alltså. En ständig kraftig mensvärk som ju nog varit redan sen en vecka tillbax och sammandragningar som är starkare sen en vecka tillbax. Något jag märkt är att det är inte bekvämt att åka bil, på jämn ny asfalt går det bra men i varge gupp, eller ennu värre gammal asfalt eller jämn sandväg så det lite darrar är det hemskt, tar så fruktansvärt ont då, var ikväll med och tittade på marcus träningar och på vägen dit undrade marcus om det blir att åka till bb istället när jag hade så fruktansvärt ont.  :p fast ska int klaga, lär ha mycket mer ont snart :D  dendär hinnsvepningen var inte heller skön kan jag meddela, första gången hade han tydligen inte riktigt kommit åt, då kändes det mer bara obehagligt och värkte lite, nu andra gången kom han lite bättre åt men lyckades inte helt sa han, men bättre och denhär gången kändes det! Fick iallafall öva på andningen (vilket tydligen hjälper bra) men hamnade ändå hålla i mej i "sängen" och anstränga mej föratt inte skrika till :S sa ikväll åt marcus att jag börjat se epiduralen som ett större alternativ nu men hoppas ju ändå att jag skall klara mej utan. Försökte googla runt lite på hur andra känt hinnsvepningen, är det bara jag som har låg smärttröskel eller tar det faktist å ont som förra gången, läkarn sa ju att det tar int men ville höra lite andras åsikter också men som med allt var det ganska olika, en del hade upplevt den som jag gjorde första gången nämligen lite obehaglig bara medans en del hade upplevt den som mer smärtsam än själva förlossningen, så inte vet jag... Lär väl känna sen hur ont det kommer ta, och alla förlossningar är ju så olika, önskar nog ennu också att det ska sätta igång av sej själv och inte behöva sättas igång.. Käns somatt kroppen då mer kan arbeta med än att det på konstgjord väg skall göras...


2 kommentarer:

  1. Jag har gjort hinnsvepningar varje gång jag varit gravid och jag tycker inte det har gjort ont , bara lite obehaglig känsla ... Har fött båda mina naturlig väg och jag kan säga att en hinnsvepning är en baggis jämfört med förlossningsvärkar ;) .. Första barnet var igångsättning andra var naturligt .. Jag önskar dej lycka till när det är dags , en förlossning är det häftigaste jag varit med om och det mest underbara jag gjort trots alla smärtor för ja det går inte o undvika .... Det gör ont :) kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen e de så olika hur de känns då :) får si hur ja upplevde de sen när jag kan gemföra :p i min bild är nog denhär andra månting mittemellan dedär obehagliga känslan som första hadd och en förlossning men får se :)

      Radera