tisdag 17 september 2013

Svar

Eftersom det tydligen blev ganska långa svar tänkte jag svara på nästa frågorna nu, men fortsätt fråga! :)

Hur ser ditt drömbröllop ut, klänning, hår, bukett osv ?
Vi har självklart pratat om hurdant bröllop vi vill ha när det väl händer. Planerna ändras ju lite hela tiden men just nu är det nog ett roligt, lite ledigare bröllop vi vill ha.

 Vigseln har vi pratat att skulle vara fin att ha här nere i skeppsvik i hamnen på stora bryggan för mej är det viktigt att vi hittar någon med riktigt vacker röst någon fin sång under vigseln och festen sen i nån festlokal som jag gärna vill att är vid vattnet. 

Maten ska vara jättegod men inte för kompliserad och "fin" utan lite mer ledigt när det gäller den, har pratat om nån stor paellaliknande greij som man då får ha nån att stå och laga under bröllopet och lite batonger och ostar och sånt plock till, självklart världens godaste bröllopstårta med våningar till efterrätt, kanske med choklad? Dukningen har jag också lite smått i huvet, gärna rosor i små vaser på borden, borden ska ha vita dukar och kanske nån dekoration som går i mitten längs med hela bordet, ett pärlband eller nånting, inte för mycket lixom, nätta plaseringskort och så fina vatten och vinkaraffer, ganska enkelt med festligt vill jag ha det.

Klänningen vet jag inte exakt hurdan men en naturvit med kanske små detaljer av någon annan färg, vintött kanske, viktigt är att jag faktist skall kunna vara i den och känna mej bekväm och vacker och inte svettas hela kvällen! Buketten skall vara en klassiskt rund och vill att den innehåller föjetmigej (hur det nu skrivs) längre vet jag inte med den saken. Håret skall kännas att frisyren hålls hela kvällen, det är nog det viktigaste men kanske gärna halft utsläppt med lockar eller nånting och något fint hårsmycke, kanske ingen tiara men nånting fint, fast nu får det vara en tiara också, beroende på hurdan klänningen är.

Det som jag vet att är viktigt för marcus är musiken, alltså nån slags band som spelar blandad musik gärna allt från dansband, rockabilly, pop, rock.. Jaa, lite av allt :p

Nån fin bil måste vi ju också ha när vi åker till festplatsen, marcus skulle nog gärna åka motorcykel dit har jag för mej men han får nog inte med mej på en sån nr jag är fixad tiptop så kanske på någon gammal amerikanare, en riktigt bred och fin cadillac eller någon liten sportig, en t-ford sku ju självklart också vara riktigt fin, men dom är nog ganska svåra att få tag i :p

Dehär e väl så långt vi har kommit med vårt bröllopsprat, de låter ju nästan som ett färdigt bröllop :p

                    
   
Har ni i framtidsplanerna att flytta tillbax till borgå?
Det är inget vi planerat, men självklart känns det synd att våra barn skall hamna växa upp så långt ifrån sina mor och far föräldrar på samma gång som vi trivs så bra här och det är så tryggt att låta sin familj växa upp här. Som det ser ut nu har vi alltså inte planer att flytta tillbax men vi planerar att försöka ta oss tid att oftare åka och hälsa på, kanske en liten sommarstuga i borgå skulle vara en passli kompromiss, den dagen vi blir rika :p

Varför valde ni att flytta till åland från första början?
Egentligen skulle vi studera, jag till sjuksköterska och marcus till fartygselektriker. Jag kom ju inte in till sjukskötarutbildningen men bestämde mej för att flytta endå för att få prova mina egna vingar lite och började på hotell och restaorangschef utbildningen vilket inte alls var min grej så slutade efter ett halft år och mycket få studiepoäng. Marcus utbildning startade bara vart annat år och just det året han skulle in till milin så han valde ju att gå milin först och skulle jobba sen dedär ena året det inte började någon klass men han fastnade ju i jobbet, farligt med mellanår, annars skulle det ju ha varit en bra utbildning eftersom man får behörighet som ingengör både på land och ute på sjön. Sen fastnade vi lixom bara här :p

Har ni färdigt namn åt bebisen- är de hemliga?
Ett pojknamn har vi faktist haft som favorit redan länge före vi ens bestämt oss föratt skaffa barn och det har lixom följt med och känns rätt nämligen Hugo, jag är väl ganska säker på att han kommer se ut som en Hugo men marcus vägrar slå fast det destomer fören han sett om han ser ut som en Hugo. Mellannamnen har jag förslag på men dom vill inte marcus ennu fundrea på och dom tror jag inte vi skall avslöja för nån före dopet, förnamnet har vi ju pratat så länge om så det är inte så hemligt. Efternamnet vlir iallafall willberg efter marcus. Andra favoriter i pojknamn vi har är nog Viggo och Mario, skulle det ha blivit en flicka hade vi bara ett förslag nämligen Maija, marcus hade som förslag Josefine också men jag vill gärna ha ett kort namn som är svårt att ändra till kallannamn.

Hugo kom jag nog på bara sådär och föreslog nångong åt marcus det namnet, han tyckte om det men kopplade det till den där figuren i tv spelet man spelade när man var liten :p sen kom det också fram att marcus morfar hette hugo men honom hann marcus aldrig träffa eftersom han dog som jätteung, annars skulle det nog ha varit lite väl nära men marcus tyckte att det inte gör nånting eftersom han varit borta så länge, marcus mamma tycks inte heller ha nånting imot det, tyckte att hon såg ganska nöjd ut då vi sa det som ett förslag. Maija kom väl marcus på då vi såg på så mycket bättre från tv och maija ivarsson var med, efter det har det varit en favorit.

Det blir långa svar dethär men  det är roligt att svara :)

                  
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar