tisdag 10 september 2013

Instinkt

Undrar om djur faktist kan känna på sej när nånting är pågång? Både Nadja och Caesar har väl på sista tiden varit lite extra keliga av sej men idag har dom varit riktigt extra! Jag kom hem och var riktigt slut, båda katterna la ner sej med mej i sängen, Nadja riktigt fasttryckt i min rygg och Caesar på magen (tills han blev lite tung och jag flyttade honom) där låg dom tills jag steg upp. Sen dess har dom följt efter mej i huset och när jag gick iväg på en promenad följde Caesar med, där gick han brevid mej och skrek som aldrig förr, Caesar är annars hemskt tyst av sej, ibland kan han släppa ur sej ett hest pip om han vill ha mat men annars sejer han ingenting. Satt iallafall ner mej vid vattnet en stund med suuri käsityö som jag hittade i postlådan och där låg han brevid mej hela tiden som jag satt där. På hemvägen tappade jag bort honom i nån buske så nu fick jag en liten stund för mej själv men han måste ju på nåt sätt känna på sej och ville komma med och beskydda mej eller nånting :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar