torsdag 5 september 2013

Snabbmat

Vet att jag bloggat tidigare om en av mina favoritvardagsrätter nämligen min tonfisksallad men gör det igen iallafall till äran av att den igen smakar efter att tonfisk under hela graviditeten fått mej att må illa. Så här är den nu, salladen som enligt mej är av det hälsosammaste jag vet, mycket proteiner från både tonfisken och ägget, lite kolhydrater från det mörka långkorniga riset, fett från majonesklicken och allt möjligt bra från grönsakerna. Har nu också ändrat lite på den och istället för att använda frysta grönsaker har jag i endast färsk paprika, gurka, kinakål, majs och lite tomat på sidan. rödlöken har jag också bytt ut mot purjo som jag lärt mej tycka om. Som smaksättning bara saften av en halv citron och det blir mums :) den e så bra eftersom den e så extremt enkel och man kan variera med att ändra lite på just vad man lägger i för grönsaker. Gör alltid en stor sats så vi har till flera dagar och man hinner inte ens bli trätt på den. Dessutom är den ju superbillig och mättande. Tror tillome att marcus tycker om den fast han inte helt erkänt det ennu ;p han har nämligen tagit med till jobbet av den till lunch, eller så var det bara för att jag upplyste honom om hur mycket protein det finns i tonfisken så salladen blevoch låta lite mer manlig :p ett stort glas citronvatten till dehär iallafall och man känner sej nöjd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar