måndag 2 september 2013

Godis <3

Har låtit växthuset vara nu ettpar dagar, det är ju såpass svalt att det inte behöver vattnas varge dag.. Det är ändå tillräckligt varmt för att det sista skall mogna och tomaterna har riktigt tagit fart nu och kan inte få nog av att äta dom, undrar vad dom gör med butikens tomater då dom är som en helt annan grönsak än dom man får från eget växthus. Dagens skörd var iallafall 5 st squachar (dom växer sej till ganska små sen möglar dom så måste plocka dom när dom är sådär små, nån som vet varför?) en gurka troligen den sista eller nästsista, plantorna börjar se ganska trötta ut och så många tomater som det ennu kommer komma många till av, det beror bara på om solen ennu tänker titta fram några dagar :) ska absolut ha växthus igen nästa sommar, det är inte så mycket jobb som jag trodde, bara det får vatten och man ettpar gånger rensar under sommaren så håller det sej i skick. Jobbet är väl det som man måste göra före allt kommer in i växthuset nämligen så och plantera om under vintern, men det går ganska lätt det också, bara man kommer igång i tid, i år blev det ju lite sent eftersom jag var så trött och illamående i februari ennu så det blev väl till mars före jag fick fröna i jorden..
Idag skall vi iallafall njuta av dethär till middagen, tror jag ska woka squachen, några tomater och lite paprika och purjolök som jag borde ha i kylskåpet, kycklingbröst och lite pasta till det så blir det ju riktigt lyx :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar