fredag 6 september 2013

Rådgivningsdag

Idag är det igen rådgivningsdag, skulle egentligen få sova ennu 3 timmar men vaknade av att jag planerade dopet i sömnen och nu fortsatte jag planera. Skulle gärna ha någorlunda planerat hur vi skall ha allt före bebben kommer, lixom klart i huvet iallafall.

Först tänkte vi ha ett riktigt litet dop med verkligen bara dom riktigt riktigt närmaste men nu har vi iallafall bestämt oss iallafall nästan för att ändå ha ett lite större dop och passa på att bjuda lite större del av släkten när vi nu en gång kommer till borgå för dop. Tror det är ett riktigt bra val, det blir så sällan att träffa alla.

När det gäller serveringen ändrar jag mej hela tiden, det är också en sån del marcus ger över ansvaret åt mej i, han har nog inte så stor skillnad vad det bjuds på. Salta delen har jag redan bestämt mej för och det blir simpelt men ingen traditionell smörgåstårta, söta delen en doptårta såklart, kanske en chokladtårta med hallonfyllning eller nånting gott, har inte riktigt bestämt det ennu. Sen kom marcus med ett tips, han hade nånstans ätit blåbärsmuffins med vitchokladbitar i och tyckt det var jättegott så funderade på såna minimuffinsar, lite kex till så tror jag det blir bra, man ska nog inte ha för många sorter :)

När det gäller var kaffekalaset skall vara har jag iiingen aning, bara det är nånstans som alla kan vara samlade vid lite större bord, själva dopet tycker jag skulle vara mysigt att ha i lillakyrkan, visst är domkyrkan ståtlig men lilla är nog mysigare, men det antar jag att inte heller går att välja hursomhälst och vi har faktist inte heller pratat om det med marcus, han tycker nog att jag tar sakerna lite i förväg.

Inbjudningarna och när dopet blir är egentligen det största stressmomentet för mej. När känner vi oss redo att åka hemifrån till flera dagar? Om vi har dopet först vid julen har han då hunnit bli för stor? Har vi dopet tidigare, kan då guföräldrarna vara med eller ligger dom och klämmer ut sin lilla krabat? Dopkorten har jag ennu inte bestämt mej för om jag gör enkla vägen och beställer fotokort eller om kag är lreativ och pysslar ihop skälv, det lutar mot fotokort. Mycket att få att gå ihop. Men det ordnar sej nog :)

4 kommentarer:

  1. I Gamla Stan finns där Brobacksstugan som man får hyra :) den e ganska mysig o breve lillakyrkan :)min syster blev döpt i församlingshemmets "festsal", cafe blanca heter den kanske, o där rymdes bra långbord :)

    SvaraRadera
  2. Dedär i brobacken e mysit men de e så litet å trångt eller små bord lixom så man kan int rikit umgås, så när man sitter i 2 olika rum blir de så oppdelat... E de dit nere i församlingshemme du menar? De sku uu vara en idee ifall man får hakaffe där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dedär dit nere jo :) de e bara att ringa o fråga hur saken kan fixa sig :)

      Radera
    2. Får vel ta å fråga sen på samma gång som vi bokar resten av dope :)

      Radera