måndag 16 september 2013

...

Då ligger jag och väntar på att få åka iväg till rådgivning + läkare... Nästan så jag hoppas att dom skall hitta nånting som att jag har lite högt blodtryck eller nånting bara så dom vill sätta igång mej ordentligt, ingenting illa eller farligt men nånting smått så dom tycker att det är nog bäst att det inte blir illa.. Påsamma gång vill jag gärna uppleva känslan av att förlossningen startar. Har ju fått svullna fötter under veckoslutet och under dom dagarna som svullnaden kom gick jag också upp 2 kg så antar att jag börjat samla på mej ganska mycket vätska, då måste dom ju sätta igång mej! (eller så har jag bara haft turen att inte behöva ha det tidigare) svullnaden går ändå ner om jag får fotmassage och håller fötterna ordentligt uppåt och har förstått att då är det inte farligt, så var inte oroliga! :)

Läkarbesöket vet jag inte vad jag hoppas av... Skönt att få veta "statusen" där nere vilket är det enda dom skall göra om jag förstått rätt men sku hellre bara föda direkt...

Blir nog en riktigt pappas pojke tror jag... Marcus meddela nämligen på fredagen åt honom att han får hålla sej i magen ennu över måndag så han får klart det han håller på med på jobbet och sen lugnt kan bli hemma... Fast marcus börjar nog också redan vänta på att han ska komma ut, börjar väl vara jobbigt att ha en höggravid sambo som suckar och stönar dagarna i ända och får energikickar på fel tillfällen, nädå, självklart längtar han också efter att få sen den lilla som på senaste tiden sparkat så villt när han lagt handen på magen :) <3

Har annars bestämt mej för nånting, nämligen att mellan besöken åka till hm på lite tröstshopping. Dedär hörde ju sen ingen som vet hurdana mängder kläder vi redan har :p men har iallafall lagt en sån regel för den shoppingturen nämligen ingenting i st68 eller mindre! :) större kläder har vi nämligen nästan inga av så dom måste ju ändå köpas i nåt skede och då är det väl enklare före bebben är här och före jag är på vårdledigt och lever på ca.300€ i mån :)

2 kommentarer:

  1. Ja har vari gravid inatt o mitt vatten for o ja börja föda :D sen tänkt ja ännu att "aijaha de blir 16.9 baby då" :D kanske de va nu då så att du ska föda? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget födande ennu men du kanske e tunnelmissa mukana lit då :p

      Radera