lördag 21 september 2013

Skillnad?

Har fått en liten rädsla när det gäller förlossningen, en egentligen helt onödig rädsla, nämligen att kakka på mej, tänk om jag gör det och det luktar någo förskräckligt illa dessutom?! Det skulle kännas jätteobehagligt... Det är så konstigt att just dehär blivit det jag är orolig över, jobbar ju själv med människor som gör ner sej dagligen och kan då se det naturligt och som att det inte är nånting konstigt eller äckligt alls, sånt som händer i vissa livssituationer lixom! Just under en förlossning är det väl ganska så vanligt att såna saker händer.. När jag nu som inte alls är pryd av mej är orolig för en sånhän sak börjar jag ju tänka att hur klarar extremt pryda människor av det! Det måste ju var hemskt för dom! Har pratat med marcus om dehär också och förutom hans "jätteroliga" kommentarer om att barnmorskorna svimmar eller bebben far tillbax in när det luktar så så har han också försökt få mej övertygad om att det är sånt som händer och att nog barnmorskorna är vana. Det är kanske ändå han som får mej bäst lugnad när det gäller oro om förlossningen och babylivet, det är ju ändå han som är med där sen :) han lyckades iallafall få bort min oro jag en tid hade om att tänk om vi inte klarar av att ta hand om bebben eller blir jättedåliga föräldrar, då sa han en dag att men tänk på dendär familjen (och nämnde en familj) klarar dom av att ta hand om 3st barn ska vi nog klara av ett, och där for min oro :D

Ligger ennu också i sängen men borde nog börja stiga upp, det var meningen att marcus skulle fara på träningar och att vi sen skulle fara på skördefest men när det var halv timme tills vi skulle måsta åka iväg och marcus ennu snoozade sa han att tänk om jag nu en gång skulle skippa träningarna så myser vi lite till och behöver inte stressa och åker direkt bara på skärdefest då vi vaknat, tror jag aldrig hört honom komma med förslaget att skippa en reäning så blev nästan lite i chock :p ska nog iallafall försöka börja få liv i honom :)

2 kommentarer:

  1. Det där e inget man tänker på när man ligger å krystar. ;)
    /Sarah

    SvaraRadera