måndag 23 september 2013

Orosmåment

Har inte varit orolig över nånting så att det blivit kvar i mer än nån timme, som jag nog nämnde tidigare, men nu när det gått över tiden har jag inte klarat av att undvika att tänka på förlossningen... Ett till orosmåment förutom dedär att kakka på sej som jag ju själv vet att är ganska löjligt att oroa sej för är att inte höra bebben skrika när han kommer ut, vet inte hur länge det kan ta förens dedär skriket kommer som iallafall jag tänker på när jag tänker på att han är ute, dedär första skriket. Är rädd att det bara ska vara helt tyst, den tystnaden kopplar jag nog med att han inte andas, medans jag kopplar ett riktigt starkt skrik som att han är stark och frisk. Känner att jag nog måste ta upp dehär med barnmorskan imorgon, är bara rädd att jag igen får en såndän gråtattack som då en gång tidigare hos barnmorskan, men det är dom väl vana med :p vill iallafall veta om det kan vara så att bebben väntar lite med att skrika eller om han ska skrika direkt så jag inte behöver få panik ifall han är tyst.

  Undrar om det är andra som oroar/oroat sej över det här?

                            
   
Drömde annars en natt att jag fick honom på bröstet, en liten marcuskopia var det och han var aldeles ren, min kommentar på det var att han är lika duktig som nadja på att tvätta sej... Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar