torsdag 5 september 2013

Mera planer...

Planerare som jag är och tid som jag har funderar jag ganska mycket på hur jag skall få tag i mej själv efter graviditeten, vill ju så gärna vara en såndän energisk sportig snygg mamma som främst jag själv men också marcus kan vara stolt över. Har googlat omkring och hittade en sida som tycks ha riktigt bra tips, speciellt på träning med vagnen som låter som en bra sak för mej på dagarna som kag är ensam med bebben. Skall iallafall göra en träningsplan i nåt skede, vet ju att blir det en bebbe som är mycket vaken på nätterna och fast han inte ens skulle vara det så kommer uu energin vara ganska låg men tror endå den är lägre om jag blir liggandes på soffan bara. Här är iallafall sidan ifall nån annan av er som nyligen fått eller skall få barn är intresserade av att ta en titt.

Planen just nu är iallafall att jag genast från början skall försöka gå på dagen en sväng ner till hamnen med vagnen, det blir ju bara 1 liten fjuttig kilmoeter som inte låter som nånting men av mitt googlande har jag fått den synen på det hela att det är helt tillräckligt. Sen efter eftergranskningen och allt är i skick är tanken att en gång i veckan vattenlöpa och en gång i veckan styrketräna + trappa upp vagnpromenaderna, tänkte ha som mål 5 gånger i veckan till torp alltså ca.9 km men får ta det i etapper men att jag iallafall kommer ut och gå domdär 5 gångerna i veckan och såsmåningom kommer upp till den längden. Nu börjar jag tycka att det låter ganska mycket eftersom det betyder att mitt mål är att träna 7 gånger i veckan enligt dethär men å andra sidan kommer jag ju att vara hemma bara och promenader är ju inte så hård träning.. Får se, hur vi får vardagen att rulla och får man in promenaderna som en rutin skall det nog gå bra. Såg att det också fanns tips om olika slags vagnpromenader på dendär sidan så ska läsa in mej mer på allt sånhänt. Nån som har tips när dt gäller träning efter graviditeten? Förstår att man säkert är trött och öm efter förlosningen så det vill jag inte höra :p positiva tips tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar