torsdag 20 mars 2014

uppe med tuppen

Häri huset blir det allt vanligare med 7 mornar.. jippii! Herrn är såpigg så och det går inte mer att slumra medan han pysslar där brevi för man vet aldrig var man har honom tillslut.

Idag är det babytreff med mindre babygryppen, klo.10 ska vi treffas, 10 som för inte så längesen var en tid man fick stressa upp för att komma i tid för, nu sitter man istället och väntar ochis inte göra så mycket före endå. Sen ska vi till stan och se om jag hittar nånting för mitt födelsedagspresentkort på sportia och så ska det handlas mat, vi har kommit lite ur balans med detdär storhandla en gång i veckan..

Annars började morgonen också bra, egentligen hade jag tänkt ställa mej på vågen först på måndag, man borde ju väga sej bara en gång i veckan men nu tänkte jag iallafall se vad den sejer för nyfikenhetens skull och har under domhär 3 dagarna gått ner 1 kg igen så tydligen funkar dieten bra. man får sånt självförtroende av att se att man faktist klarar det! -17 borde det ju stå på nu då :) 3 kilo till nästa mål :) sen är 2 mål över och bara ett kvar! Så var det ju dedär att få dom och hållas nere också men eftersom jag gör dethär på långa siktet och vill hitta en balans tror och hoppas jag på att jag ska lyckas. Vet inte om jag sakt från när jag räknar dehär eftersom jag fick frågan men alltså från början av oktober, när vi kom hem från sjukhuset och vätskan borde ha hunnit ur kroppen ganska bra.

Hur räknar jag domhär kilona då? när jag alltid sejer hela kilon, gör så att när vågen går ner en hel kilo siffra, alltså idag som det stod x2,7 fårn att ha stått x3,nånting, alla vet ju att beroende på vad man har och tvinna i megen och vätska och sånt kastar ju vikten med några hundra gram från dag till dag eller morgon till kväll så därför konsentrerar jag mej på dendär kilosiffran :) Månne ni förstod? :P

Nu blir det iallafall  att titta på nyhetsmorgon och äta lite morgongröt, sen klä på oss och iväg i snön. :)

 Ha en bra dag alla läsare! :)

dagens humör :)

2 kommentarer:

  1. Man ska alltid väga sig på moron, o förstås alltid på samma våg :) väger man sig på eftermiddagen eller kvällen väger man 500-1500g mera än på moron, o då kan de ju se lite dåligt ut ;p ja sku o vila gå på vågen o se om de har hänt någo men de e väl bara att hålla sig ti tisdagen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo ja brukar no allti gå på moron direkt före ja äter eller dricker någo :) men endå kan de ju kasta lite beroende på vätskona :)

      Radera