tisdag 25 mars 2014

Lunch

Har bestämt mej för att gå en lite blandning av dieten och mitt eget förnuft, jag som tycker om att experimentera med maten blir lite uttråkad med att inte kunna så fritt göra, att lixom vara bunden till vissa varor. Har blivit så sugen på pureesoppa på rotfrukter och det är ju lätt men passar inte alls till dieten så gör mina små ändringar men håller mej till grundideen med att äta regelbundet och lämna bort det onyttiga. Så får man se, går jag inte ner får jag väl gå tillbax då men tror nog jag gör det endå, i slutendan är det ju endå kalorierna som gör verkan.

Såå till lunch idag blev det dom populära "nyttiga" plättarna, och dom är ju nog faktist helt nyttiga, tänkte först laga bananplättar som lär ska vara bara en banan och 2 ägg, men marcus hade tagit med bananerna till jobbet så fick blanda ihop något eget. Blandade 1dl mjölk, 1/2 dl proteinpulver, 2 st ägg och lite bakpulver. på hade jag kvarg och hallon. Det smakde ju precis som amekrikanska plättar så gott var det ju och mättande också då det var protein. Antar att det var en ganska bra lunch men på samma gång känns det just nu att jag inte riktigt vet vad man borde äta.. Vissa dagar skulle inget smaka men jag vet ju att det ska ätas alla måltider så får väl hitta på nånting nyttigt. 2 kg till -20, snart snart, så är det "bara" 10 kvar sen, suck, nåja, bra går det :) Just nu känns det lite hopplöst eftersom jag inte riktigt kan känna mej som nästan 20 kilo lättare, men det är väl så det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar