måndag 17 mars 2014

??

Som ett frågetecken sitter jag och funderar över dethärmed dieten.. Annars kan jag glömma bort att äta halva dagen och sen när Marcus kommer hem märker jag att jag är riktigt yr när jag har så lite energi men nu när jag ätit med jämna mellanrum och bra mat är jag bara hungrig och sugen på allt och bara väntar coh tittar på klockan att när är det dags att äta igen. Säkert föratt det är så begränsat, vet jag att jag får ta typ en banan om jag är hungrig behöver jag ju inte bli hungrig eller oroa mej över att bli hungrig men nu när jag inte får ta nånting extraoch måste tänka efter när och vad jag äter vill jag ju ha nånting lite helatiden... Nåå lite itsekuri har jag nu endå och har hållt mej till dieten idag nog, förutom mellanmålet som jag inte riktigt hann äta då vi bestämt treff till promenaden och tiden gick snabbt, så tog en proteinpatukka som man får ersätta mellanmålet med mej huj fy va den smaka så den fick bli, det var en i caramel smak från fast, den fastnade lixom som ett lager på tänderna och smakade mjöligt, ingen fazers blå precis.. Har ennu en jordgubb och en mint choklad hemma, kan ju hoppas på att dom är bättre men tror inte det.. Dessutom innehåller en sånhän 200 kalorier, lite mycket tycker jag, då kan jag hellre äta nånting annat för dom 200.. Nåja, man blir väl van och tänker inte så mycket tillslut, det är nog dedär tänkande på mat som är det värsta.

5 kommentarer:

  1. Joo alla proteinpatukkan e int goda! :S o många innehåller faktiskt mycke socker eller annat ohälsosamt så man borde allti lite kolla före. Ja äter typ aldri proteinpatukkan, bara då när jag får dom gratis från nån kampanj :D ska snart få testa ett nytt märke så får vi se va de smakar! men kanske du kan byta ut dom mot raw foods? De finns många raw patukkan som innehåller mycke dadlar, mandel, cashew o råchoko :) de finns stort urval i dom nog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa kanske de :) fast hellre äter ja no annat ti mellanmål, de e nu sådär när man int hinner fixa annat, fast har man färdit kokta ägg (som vi oftast har) e de ju lika lätt att ta ett sånt... :)

      Radera
    2. Juu absolut :) de här e ju mest sånt som du kan ha me dej alltid ifall du behöver sen mellanmål :) o om du vill ha någå lite gott men hälsosammare :P ja äter igen int kalla ägg, så de där fungerar int åt mig :D ja ska ha dom "färsk-kokta" :D

      Radera
    3. aij de e så nirsot ;P ja brukar ha me ägg också i väskan, sen hoppas man ju på att int glömma ett dit som ja gjord här en gång... de lukta int så gott i skötväskans sidofack...

      Radera
    4. Hahaha :D namiii! Joo de e ju de! En patukka håller länge o blir int dålig ;) men ägg e nog hälsosammare så kör på de :D

      Radera