måndag 3 mars 2014

efter regn kommer solsken


Efter ettpar veckor som det kännats att färgen grå aldrig tar slut börjar jag se tecken på att denhär vintern eller rättare sgt hösten börjar vara voiton puolella! Skööönt :) Nu har jag inspiration att börja vårstäda gården och planera sommaren! Nu är det också klart hur jag jobbar och är ledig i sommar, fick turer från midsommarafton till 6.7 om jag minns rätt så det blir nog en passlig liten "semester" hemmifrån det :) Så fick jag morgontur på midsommarafton så jag hinner ju lite fira sen jag också, kanske tilome se stången resas, beroende på var vi ska vara. Annat jag vill hinna med i sommar:
- Borgåresa
- Högholmen sku vara roligt att hinna med
- En tripp till uppsala kanske så man är någon natt
- Vara mycket ute och på stranden
- Meta vill jag
- Hoppas på att vi får gäster i sommar
- Så vill jag bara njuta av att vara med familjen och pyssla
- Lite renovering borde vi ju också hinna med...


Idag har vi bara lekt och tagit det lugnt och samlat krafter efter ett fullt veckoslut utan ordentliga rutiner, märker nog på Charlie efter såna dagar det blir sovande lite fel tider och så att han blir lite stressad så nu har vi haft en helt lugn dag, såhär när allt går i hans takt och vi är hemma och det är lugnt ser man att han njuter så, att leka på golvet med mamma är nog det bästa, hela han skiner och är så glad :) Imorgon ska vi ta tag i vårstädandet på gården igen och hoppas på att Charlie tycker lika och kanske tilome somnar i vagnen så jag får kratta ifred. :)

2 kommentarer:

  1. Solstråle! Vi har bokat resa till ön för en hel vecka!! Så vi kommer gärna och sticker nosen in hos er! :)

    SvaraRadera