lördag 29 mars 2014

Lördagsmat nära katastrof

Äntligen sitter jag i soffan och har tagit kväll, pojken sover och alla är mätta. Dehär matlagande blev lite katastrof idag.. Valde ett hamburgarbröd recept men läste inte riktigt allt så det visade sej att det skulle jäsa i 3 timmar! Nåja.. de to int slut där utan när jag tog ut plåten ur ugnen började bakplåtspappret brinna, lyckades rädda bröden men pappret fortsatt ju stå opp i lågor, nå de slockna ju sen när de hadd brunni klart och som tur börja inget annat brinna, stod ren klar med brandfilten och brandvarnarna skrek i hela huset.. Bullakakan är ennu osmakad, tror den åker i frysen, lite deg blev över så det blev vanliga bullar som vi smakat på redan, det var inte riktigt som vanliga bullar, provade någonytt resept, måst nog seja att mina vanliga är mycket bättre men nuär dom väl ätbara domhär också, inte bara vad man tänkt sej lixom.

I bullarna la jag för omväxlings skull en mandelmassa fyllning, mandelmassa, kanel och smör. Riktigt lyckad fyllning.

Kakan består av många vanliga bullar och så lite vaniljkräm pritsat in imellan, tycker den blev riktigt fin, hoppas bara att jag lyckades med att inte få den degig i mitten, gräddade ennu lite extra på bara 100 grader efter att den såg klar ut men får se, fryser jag ner den och gräddar den varm sen så blir den säkert bra, om den inte nu redan är :)

Och sist men inte minst, mina allt från början förutom chilibean hampparen. Höga och fina, goda var dom också, var bara så trött och nere av alla brandvarnare och allt som gick lite fel så hade inte riktigt aptit, tyvärr.. Men gott var det ju nog :) Alltid går allt bara inte som det ska...

Nu hoppas vi på att det kommer nånting bra från tv och ska njuta av lite rödvin :)

2 kommentarer:

  1. Använde du smörpapper?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakplåtspapper, de ska hålla ti 250 men tydligen int, de va lixom under ena bröde som de börja..

      Radera