lördag 22 mars 2014

Lördag

då ja började med dieten bestämde jag att en dag i veckan ska jag få äta hur jag vill, då är det enklare att när suget kommer på veckan vet man att men på lördag får jag det, för det var lördag jag valde som tankan dag. Man kan ju endå inte äta hurdana mängder somhälst på en dag, det är dedär småätande av onyttigheter som är mitt problem, ett kex där och en chokladbit där och en muffins där, det bli mycket fast det bara är en och en. Så idag började jag med en banan till morgonmål, fast dendär gröten blivit en favorit i dieten, en så bra början på morgonen men nu blev det banan bara för att trotsa :P

Efter babysimmet blev det lunch på simhallens thai restaorang, det har blivit lite som tradition, allt dom har är faktist jätte gott, och trevlig personal också, röd curry med kyckling och bambu har blivit min favorit. Så gott och kryddigt (såklart när det är röd curry) men det är sån balans mellan kryddorna att fast det är starkt känns det inte så starkt, inget tar lixom över. Vet inte men den känns dessutom ganska lätt, det är väl det vita riset då som inte är så nyttigt.

Charlie fick också lunch :) Sen blev det puffet till efterrätt ;)

Och nu, lördagsmyset framför tv:n Marcus tyckte nog att bara föratt jag får äta vad jag vill kan jag ju inte ta med mej hela butiken men jag lovade att han får äta upp resterna när han kommer hem från pappakonjaken han är på så tyckte han att det var lite mer okey :P Och dehär ska sköljas ner med grön mehukatti, min favorit ;P Nånting jag annars efterlyser som det finns dåligt av är små chipspåsar i olika smaker, det finns alltid typ vanliga och sour cream onion och det är ju ganska sällan det är dom smakerna man köper.. En liten påse skulle ju räcka hur bra somhälst, köper man en stor äter man ju endå massor för man blir så fast. Nåja, nu skall jag njuta :) (förresten, fuskade igen och kollade mitt i veckan vikten och ett ytterligare kilo har farit, denhär dieten funkar ju verkligen på mej! 2 kg kvar till -20, ska nog klara det på nästa vecka! :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar