fredag 28 mars 2014

Energi

Att jag börjat äta regelbundet har gjort att jag fått sån otrolig energi, trots att nattsömnen blir ganska kort ofta då jag inte kan släppa vad jag håller på med och går heeelt för sent och sova och så är dom 5 timmarna jag sen har på mej att sova splittrade med 2 väckningar emellan har jag endå sån energi att göra allt möjligt.

Idag har vi åkt och hämtat ett paket Charlie fått i posten av gumor och gufar, en jättefin bok som låter och som Charlie direkt fastna för, i samma veva passade jag på att köpa lite vårblommor till trappans krukor. Så var det en nästan en timmes promenad som sku ha blivit längre men hade en liten protestant med mej... Väl tillbax blev det plantering av blommorna och sen gick vi in, åt lite och så tvättade jag matsals och vardagsrums fönstren medan Charlie nyfiket såg på, hur rena dom blev vet jag inte men bättre iallafall, speciellt matsalsfönstren har nån slags knott haft som landningsbana och dom går ju inte sådär bara bort.. Så var det matlagning, nattning av pojken och så drog jag ennu lite tapeter och spacklade i köket, ifall vi nu sku få färdigt det såsmåningom, ska nog skriva ett litet köksinlägg ennu nångong, kanske ikväll kanske nästa år...

Nu tar jag iallafall kväll. Borde ennu packa simkassarna färdigt tills imorgon men gör det sen före jag går och sova.. (imorgon har jag förresten bestämt att marcus får ta Charlie i duchen och omklädningen, härtills har jag haft honom när jag endå ammar men nu har mjölken typ helt tagit slut, ska skriva om det också, så nu får han en liten utmaning ;) )


Blommorna vi planterade med Charlie. Det som är bra med sånhäna olika lökblommor är att när dom blommat ut gräver man bara ner dom nånstans och så får man varge år bara mer och mer vårblommor på gården :)

Just det, på tal om blommor tog jag fram dahliaknölarna igår.. Får se vad det blir av dom, dom är ju helt mögliga :S nåå.. växer dom så växer dom.. lyckades ju förra året glömma knölarna i marken så det är väl ingen nyhet isåfall att jag lyckas döda dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar