onsdag 19 mars 2014

lunch

Nu när vi börjat med mer fast mat åt Charlie och jag börjat min diet har vi fått in riktigt bra lunchen som en rutin, var lite orlig första att hur ska jag komma ihåg och fåihop att samma tid varge dag ge lunch åt honom men bra går det, vi har det så mysigt så där tillsammans vid bordet :)

Charlie vägrade öppna munnen om han inte själv fick hålla i skeden och lägga i mun... Jätteduktig var han nog! Blev riktigt överraskad hur duktig han var, jag la på mat på skeden, gav den i handen åt honom och han la skeden i mun, eller som ni ser for den ibland i näsan och ibland på kinden men den största delen av maten for i mun :)

och såhär såg min lunch ut, har flyttat morgonens grynost till lunch istället och har lite mindre tonfisk men äter hela ägget och inte bara vitan istället. Citronvatten till och mätt blir man absolut! Gårdagen var bättre än första dagen oc idag har det inte heller funnits någo sug, ska nog inte tänka för mycket tror jag, inte göra det till en så stor sak så hålls också suget borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar