torsdag 13 mars 2014

Jag vägrar att tro på nån takatalvi! För det är ju faktist vår nu! Jag tror istället på en lång vår, och välkommen är den, för visst är våren härlig! Som barn var vintern den roligaste årstiden, man kunde skida, åka pulka, bygga snögubbar och snöhästar men ju fler år det går desto mer uppskattar jag våren, då kan jag verkligen njuta och leva i nuet. Det är varken kallt eller svettigt varmt och solen ger så härligt med energi.

Idag har vi varit 2 timmar ute och vårstäda gården med Charlie, för jag vet inte hur månte gången... Vi har så stora och många träd här att löven och grenarna som blåsit ner i höst och vinterstormarna tar aldrig slut, antar att det är minuset med att bo vid öppna havet. 

Snödropparna blommar för fullt, påskliljorna och andra växter jag inte vet vad heter tittar också fram redan :)

Charlie hade det bra i vagnen undre filten, han såg riktigt ut att njuta :)

En selfie igen på mor och son med solen i ögona.

Vi satte oss en stund i solstolen oc lyssnade på fåglarna, det tyckte Charlie var roligt.

Buskarna/häcken är fin nu när pappa klippt den :)

Tilomed gräslöken har börjat titta fram i krukan!

Igår fick jag försått tomat, paprika och chili. Ett bra tips är att så i äggkartonger istället för att köpa såndäna små strutar, senkan man ju så om dom i typ gamla mjölktölkar eller nånting när rotsystemet kommit igång.

Nu har jag nästan känslan av att boa igen, kanske det är vårkänslorna som kommit igång påriktigt :) Sku int Charlie villa ha min uppmärksamhet sku jag storstäda :) Nu ska vi iallafall lyssna på Benny Törnroos som tycks vara charlies favorit och leka lite på golvet.
inlägget som borde kommit igår 2 tiden men bloggen villinte fungera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar