fredag 21 mars 2014

dagen hittills

Idag har vi haft en så typisk hemmadag som bara möjligt. Började med väckning klo.7, båda fick i sej sin morgongröt och så tog vi en liten tupplur på soffan och sen såg vi på nyhetsmorgon med ena ögat medan vi lekte. Så var det lunch, för min del var det bra men den andraq spottade bara ut den, vet man att det finns gröt i skåpet är potatis och majs inte alls gott... Så lite till lek, mellanmåloch ut på en lite på en timmes promenad i solen. Snart kommer marcus hem och då är det att laga mat fort före han igen skall iväg och jag tänker nog troligen läsa hela kvällen, har lärt mej att uppskatta det, måste bara se till att ha en bra bok alltid så jag tar tag i det, att låna på bibban är ingen idee eftersom det kan ta ganska länge förenboken är färdigläs såtiden hinner alltid gå ut..

Min lunch

Gåstolen börjar vara keikkor, tyvärr fastnar han ju överallt, man borde bo i en jumppasal eller inte ha några möbler..

Jag har förundrats över mina vackra knän... aij..

Snaart far det frammåt!

Bokserien jag just nu håller på med, är halvvägs på första och det finns 5 tror jag så har nog att läsa en tid ;) Eftersom det tar sån tid för mej och är så jobbigt att läsa är jag ganska kräsen med vad jag läser, det finns mååånga böcker jag bara läst första sidorna, det skall vara lättläst men endå ingen "annika 12 år är på hästläger" bok, sen ska det vara nånting verklighatstroget, hända saker men det får inte vara för mycket pararellt då hänger jag inte med.. jaa.. dehär tycks iallafall vara en passlig serie för mej :) Märkte här en tid sen att precis allt jag läste blev fel, det var väl när jag förundrades över varför det stod krapulapallot på armpuffarna i simhallen jag beslöt att nu är det dags att lära sej läsa igen... 

2 kommentarer:

  1. HAHA!! Krapulapallot :D made my day ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. marcus brukar få goda skratt ofta när ja läser någo :D Nån nytta me dysleksin iallafall :D

      Radera