måndag 3 mars 2014

Gaala

I början av april är det årets hockeygaala, förut har det ju årdnats bara för egna laget och vi har gjort maten själva och så men iår slås det på stort och blir för ALLA lagen + supportrar, alltså egentligen får vemsomhälst komma och vi hoppas ju på en riktigt stor tillställning, det kommer vara fin 3 rätters middag på arken och lite program. Vi hade dessutom tur att marcus mamma råkade ha lite extra lediga dagar att ta ut så hon kommer gärna om det bara går att årdna så vi kommer båda att kunna åka och inte tänka på när vi kommer hem heller! Ska bli riktigt roligt!

Nu är bara det stora problemet, VAD ska man ha på sej, det finaste strasset står det på inbjudan och jag vet att många kommer ha långklänning och oij vad det skulle vara roligt att fixa sej riktigt fin i långklänning men ja har ju ingen, eller jo den jag bodde i förra sommaren men den är ju inte precis gaala aktig...
Funderade faktist på att våga mej på att sy en själv men jag har ju aldrig sytt nånting sånt, fast så svårt borde det ju inte vara att man inte med lite tålamod borde få ihopknåpad en. Måste bläddra igenom suuri käsityönä om jag skulle hitta nånting bra. Annars har jag redan i huvet hur jag skulle få ihop en liknande till denhär som jag tycker är ganska snygg, kanske i en djup blå eller grön färg.
Isåfall måste jag ju börja sätta fart på att börja sy så jag hinner få den klar också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar