tisdag 4 mars 2014

klänningsfunderingar

Har bestämt mej! Ska prova på att sy klänningen själv, har tänkt ut lite i huvet hur det ska göras och det ska nog gå bra :) Hittade dessutom en bild på en sån jag tänkt i huvet bara att min skall bli lång, ha ett band av samma tyg som resten av klänningen (chifong blir det nog) i midjan som kan knytas till en rosett i midjan och uppe på ärmarna någo lite bling bling om jag hittar nånting passligt. Nu måste jag bara till tygbutiken och hitta passliga tyger och bestämma färg!
Inspirationsmodellen

Har några alternativ på färg, en mörkblå, korallröd, mörkgrön eller vinröd. Vad tycker ni? Vilken färg skulle vara finast? Och tycker ni isåfall det skall vara samma färg som "undertyg" eller sku det vara snyggt med typ svart under då chifongen är genomskilnig?

Så hoppas jag att jag får klart den men jag har ju alla kvällar "lediga" efter klo.20 när Charlie somnat så där har jag ju bra med tid :) och så hoppas jag verkligen jag klarar av dethär utan mönster :S Håll tummarna åt mej och skicka lite tålamod snälla! Det behövs!

4 kommentarer:

  1. Hej från Borgå. Vi har också börjat dd smakportioner. Jag började med päron. Nu har lilla L smakat på morot, majs o mango också. Han fyller 5 mån på lördagen. Gröt har vi inte än börjat med men druckit risvälling till natten i ca.en månad. Jag skulle köra med midnattsblå klänning. Tror det skulle sitta fint mot din hy. Lycka till! /Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rolig att prova på nya smaker :) här ha vi äti olika frukter ti gröten å de e no så sött å gott :) de ha första tanken me en rikit mörk blå faktist :)

      Radera
  2. Ja tycker du ska laga en vinröd!!! :) tycker det passar så fint med ditt hår och gröna ögon! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast igår ringd Marcus mamma å hadd hitta typ en helt sånhän på loppis så nu kanske ja endå ont syr, får prova på lördag om den passar :)

      Radera