lördag 18 januari 2014

träning

Är så nöjd just nu med min inspiration med träningen, har kahvakuulan ståendes i tackarummet och flera gånger har jag funnit mej själv med att bara "testa lite" när jag gått förbi den, de e ju int så dåligt, några swing nu och då gör väl inte illa. Det att jag riktigt väntar på min träningsegentid på söndag är ju också roligt. Nu har jag lagt upp ett trningsprogram som jag skall börja göra 1-2 gåner i veckan, lite cirkelräningsaktigt med både gympaboll, kahvakuulan och utan någo redskap. Köpte idag en boll (den räknas inte in i mitt shoppingförbud, den har ju med min hälsa att göra, likaså träningstoppen på -50% som bara fastnade med) så nu är det bara att blåsa upp den och på måndag bara jag fått charlie i säng skall jag nog prova mitt program och se om jag varit någorlunda realistisk med vad jag orkar.

Idag fick jag igen frågan om när jag tar upp hockeyn igen och oij vad jag blev sugen! Vill bara först att snitt såret skall kännas 100% bra, vet inte om jag har sagt det men lite före jul sa det kratch och det gick upp en bit och ut kom var, det läkte iallafall snabbt när jag putsade med septidin och duschade det ofta men man blev ju lite skraj och hockeyn som värkligen inte är någon lätt träning så ska nog vänta lite till med den så det inte kratchar någo värre, det kan ju faktist gå riktigt dåligt..

Det känns ibland lite somom man förväntas vara läkt och i skick lika snabbt som någon som fött vanligt och att man är lite pletu som är försiktig men jag försöker vara lite självisk när det gäller den saken och inte lyssna på vad jag tror att andra har för förväntningar, fast jag egentligen inte vet om det är andra eller jag själv som har dom förväntningarna. Försöker seja till mej själv att "du har ett nästan 20cm stort sår på magen som inte är helt färdigläkt, fast det nu bara liknar ett sträck någon målat dit håller det innuti på att läka för fullt ännu" men endå känns det att folk dömer och tycker att det var ju snart 4 månader sen, man "borde" ju vara återställd...

Nu böt dehär inlägget helt mening :D gonatt gott folk! :D

Som en boll kommer jag tillbax till dej!
En nånhän blev det, 60cm i diameter och mörkgrå lite metallisk i färgen, såg först på en med lite tyngd men det fanns ingen i passlig storlek tyvärr.

6 kommentarer:

  1. När ja va ti Ladyline sa dom att ja ska passa på me kahvakuulan, att man borde ha alla muskler i keskivartalon i skick o tränade först, för annars lagar man forr sjukt åt sig! :/ o nu märkt ja ju att kroppen int riktigt höll svingande när ja gjord de :/ så va försikti :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de e ju bra att veta! Ja ha no märkt att de känns lite illa i ryggen när ja lite ha prova men kanske de e bäst att öva opp musklena lite först me bollen å sen ta me kuulan då å så måst man ju faktist känna efter hur de känns lite extra.. :)

      Radera
  2. Ja ha några gånger vari på kahvakuula å då ha dom rekommendera rikit de minsta tyngderna 4-6kg först för att man ska orka å int skada sig. Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja va en gång för länge sen på ett pass, då hadd ja 6kg å de va rikit passlit, nu när ja fick egen tänkt ja att hemma har man ju int själv samma tempo som i nån grupp å så blir int den så snabbt för liten så de ble 8kg, men får no börja me bollen så magmusklena lite blir i skick först :)

      Radera
  3. Jo å man använder ju d som känns bäst för en själv eller hur? Ja orkar bara int me så tung :) Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. de e ju därför de finns olika tyngders :) såde finns passliga för alla :)

      Radera