lördag 11 januari 2014

babysim

Idag började babysimmet. Jag var nog så nervös före över om han tänker börja gall skrika eller nånting men helt i onödan var jag det! Simmet började klo.11 och Charlie som blivit lite morgontrött sov tills jag klädde av honom i simhallen, som tur skrattar han alltid när han ser mej när han vaknar så det var ingen panik fast han blev väckt, ammade före simningen så han skulle ha mycket energi att simma och det hade han, vi var dom ända nya för sesongen och gruppen var trevligt liten, tror vi var 5 familjer. Först var det lite sånglekar och sen fick vi alla simma för oss själva och dragaren for runt och visade grepp och gav tips, hon varnade för att i början orkar inte såhär små simma hela halv timmen men Charlie började slumra först i duschen efter simningen, annars var han jätteduktig, lite fundersam blick hade han ibland men genast som man drog honom med fart genom vattnet blev han så glad, jumer fart desto roligare, att "hoppa" från kanten var nog det roligaste tror jag :)

Det var inte meningen att vi första gången skulle dyka men just som läraren sa det sprattlade han till och doppade huvet under vattnet, där for det att inte dyka och prova först med ämbar och ta det lugnt, fint dök han och var så nöjd :D Kanske vi nästa lördag dyker med flit också.

En rolig sak att se var när vi varit en stund i vattnet märkte man att han började hitta sin kropp i vattnet och började göra vågrörelser med hela kroppen, läraren berättade att  det är bra för motoriken och att dom har lättare i vattnet än på land att hitta sin kropp och styra den.

Tillockmed marcus som först var lite skeptisk över att komma med tyckte det var riktigt roligt och sa flera gånger att får jag honom nu, det att det fanns andra pappor där var nog ett stort plus för honom tror jag för han var nog lite orolig över att vara den enda men det var ju tillockmed en pappa som var ensam med barnet :P

Det som jag tyckte var lite stressigt eller jobbigt var dedär efter simmet när både jag och han skall duscha och kläs på och torkas och han skall äta före han somnar och man ska ha koll på att inte breda ut sej i hela omklädningsrummet men man lär väl sej sina knep såsmåningom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar