torsdag 30 januari 2014

stilig pojk :)

Har nog en så stilig och duktig pojk :) Nu har han sen måndag sovit i sin egna spjälsäng och det gick ju mycket enklare än vad jag trodde nu när han först fått lära sej sova utan att jag är med, först somnade han på 10 min och sov en timme eller så,  sen vaknade han igen och gnällde lite i en timme kanske men försökte ingronera det och satt bara breve sängen och lät babyvaktens gonattsångfunktion vara på, ganska snabbt märkte han att det inte hjälper att gnälla utan blev bara tyst och tittade tills han sen somna om. Efter första natten somnar han där själv, igår t.ex. la jag honom i sängen, vek lite byk in i skåpen och där somnade han medantiden. Måst väl nog också erkänna att vi alla sover djupare nu och jag har fått försöka intala mej själv att han nog överlever att sova ensam, han är ju dessutom så stor ren att risken för spedbarnsdöd är ganska liten. Som ett bonus med att han sover bättre på nätterna är att han sover också bättre på dagarna, nu kan han istället för 1/2 - 1 timme sova 2 timmar :)

Charlie i sina nya fina kläder han fick igår av E och T, han fick också en till body och en superfin muminpyamas :) Han tycks nog vara omtyckt när han hela tiden får så fina presenter :)

Det hålls på att lära sej sitta och studera tårna på samma gång, lite skrangligt är nog sittande och det håller nån sekund så far det först såhär framåt och sen kippar han åt sidan :P

2 kommentarer:

  1. Dom ser ju ut att passa honom bra! Vilken stilig karl :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gör dom, pyamasen hade han inatt å den va jättebra modell å mjuk å skön :)

      Radera