söndag 12 januari 2014

Drömmar

Jag tror att det är bra att drömma sej bort lite ibland, själv har jag en sak jag brukar drömma mej bort till ganska ofta nämligen att ha ett eget kafe, ett litet mysigt kafe med goda fina tårtor och lättare luncher som sallad, soppa och pajer, ett ställe man på lunch kan komma och få magen mätt och dessutom känna sej lite tvungen att ta en efterrätt för att det ser så gott ut och på kvällen komma på ett glas vin och umgås i en lugn miljö, allt skall kännas hemtrevligt och maten skall vara av färska ingredienser och inga halvfakrikat, har nog menyn, inredningen och allt planerat redan många gånger :P Jag vet inte om det är bara tanken jag drömmer om eller om jag påriktigt skulle tycka det var ett drömyrke att ha ett sånhärnt eget ställe, det kan man väl knappast veta före man provat heller men tror jag skulle tycka om allt annat förutom bokföring och sånt, eller den biten kan jag inte. Dehär är iallafall en dröm som ennu får mogna många år före jag påriktigt har modet att göra nånting med drömmen, men drömmar får man ju ha :)

Tills dess får jag övningsbaka åt nära och kära, för övning behövs alltid :)

6 kommentarer:

  1. Ja tror de sku passa dej :) ja kan riktigt se framför mej när du står i ett mysigt litet cafe bakom disken o betjänar andra me ditt fina leende :) o bokföring o sånt kan du allti ha nån annan o sköta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de sku no vara så rolit :) å allti som nån sejer att ja sku passa ti de höjs självförtroende lite å ja får lite till mod å hopp om att nångong våga ta stege å göra drömmen ti verklihet :) de e ju sant, eller så får ja ta en kurs i de :P

      Radera
    2. Ja sku säga att prova först jobba på ett mysigt litet cafe du gillar :) jag hade o en tid drömt om att jobba på cafe o sådär men sen när ja va på stefans den där ena sommaren så märkt ja att int e de nu sen heller riktit de ja vill :D men de e kiva att vara glad o social o betjäna människor ! de tyckt ja om!! :) fast de fanns myky surpuppor o som kom dit... :D

      Radera
    3. fast de e dedär att själv få bestämma om allt där ja drömmer mer om :) att bara sådär jobba på cafe e no int någo ja vill, då gör man bara va man ska lixom..

      Radera
    4. Mm juu men då sku du få prova på kundservice o sådär att kunna utantill fakta om alla produkter o sånt :)

      Radera
    5. men de ha ja redan prova på när ja jobba på torge :) de va ganska samma sak no :)

      Radera