lördag 18 januari 2014

nanna

Spenderade lite tid idag igen vid butikens barnmatshylla, vilken djungel! Vällingtetrorna håller bara ett dygn öppnade så det harmar ju att hamna kasta bort alltid typ hela burken när han ennu inte dricker så mycky, om nu 20ml från 200 blir uppätet är det lite väl mycket slöseri. Vad jag hoppats på var att hitta en pulvervälling men helt i onödan, det finns modersmjölksersättning i pulverformat och nästa är välling för 6+ mån.. Bestämde då mej för att vi får prova nånting nytt, hittade sempers gröter som är menade som första fasta födan, 4+ mån, en sånhän förpackning v ar inte heller många €, kommer jag helt fel ihåg om den var just under 3€? Den är berikad med vitaminer, järn och mjölksyrebakterier och det låter ju bra. Gjorde så nu första gången att jag blandade en väldigt lös gröt, mer vällingliknande av pulvret och min egen mjölk, annars skall man använda vatten men tänkte att det blir säkert godare med mjölk då det är en smak han är van vid.

Nå hur gick det då? Riktigt bra faktist! Lite fundersamt smackade han och spottade en del ut ibland men han var endå riktigt nöjd och inga skrikattacker efteråt! Hade blandat ganska mycket, 50ml mjölk och ca 1 1/2 matsked pulver och han åt en del, sen spottade han bara ut det så tänkte att det var nog bra för första gången. Absolut en större hit än vällingen :)





Mums mums, första skedarna mat i hela livet :)

Charlie rekommenderar!


Nu liggern herrn uppe och snusar på sin krokodil :) han har nu senaste kvällarna lite som det känns att han prövar mej, sprattlar och gnäller en stund tills han ger upp när ja inte bryr mej utan bara stänger ögona och ligger brevi, då tar han emot tutten och somnar, tar vel ca.15-30 min så sover han djupt och jag kan gå ner och vara sambo och flickvän :)


2 kommentarer: