tisdag 14 januari 2014

suck och stön...

...alla dessa för små kläder.. har rensat i Charlies kläder hela kvällen, nu har jag en låda med sånt jag vill spara, det är inte mycket men lite sånt som jag tycker är värt att spara, som han fått av någon speciell eller som är av bättre kvalitee eller bara har ett känslovärde, en hög finns det med mina och marcus gamla kläder som vi nog inte använt på charlie, dehär är ju sånt med bara känslovärde som egenligen tar lite i huve att behöva spara på.. sen finns det en stoor låda med sånt som jag bara ska bli av med, men vart?? sku int orka prissetta allt för att sälja men endå sku de int skada att få ihopskrapat en liten slant för dom, kanske jag bara får sälja allt för samma pris då..
Nu väntar jag bara med fasa över att 62 (som redan börjat bli litet) och 68 (som han har helt överdrivet mycke av) ska bli små... Tur så har vi stort hus iallafall! Men endå vill jag inte bli och hamstra på såndänt.. Visst är det ju klokt att spara lite till nästa barn, vilket jag ju också gör men nu vill man ju sen köpa lite nytt också :)

Nån som behöver pojkkläder i mindre storlekar än 62??

7 kommentarer:

  1. Ja städa bland Matildas kläder här för nån vecka sen, allt som ja int gillade (typ alla kläder från mammalådan) o som ens var lite pojkaktigt for upp på vinden. Hennes kläder som blivi för små is ja nog int heller kasta bort, för allt e nog i så bra skick att de går ännu ti en eventuell följande :)
    På facebook-kirppisana brukar många sortera kläderna enlit pris o ta bild på dom, typ alla bodyn som du säljer för 2e så sätter du på samma bild o sen byxona skilt o va du vill ha för dom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. mm, ja ha tidigare å sortera så att sånt ja vet att int blir använt for i låda.. vaför ska man ha skaffa så mycky?? :D å alla andra ha ju å hämta kassvis me kläder...

      Radera
  2. Det lönar sej ju nog att sälja man får ju alltid en liten peng för dem, så kan du köpa nya ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. fast de man blir på plus far väl ti bensin att köra av å ann ti mariehamn heltin å städa borde.. :(

      Radera
  3. Det som är bra med 68 kläder är att dom går lite längre än de där mindre så är det inte så farligt o ha lite mera av dom då o. Vi har nu fått sådär småningom börja o sätta dom bort när ärmarna eller buntarna börjar bli korta. Han är ju nu 68 cm så för det mesta är då på 74 cm kläderna buntarna o ärmarna lite långa. Fast nu har vi några 80cm kläder med redan o i användning.

    Det som hamrar mest är att dom där storlekarna inte stämmer i någo kläder alls o ännu mera att måtterna på kläderna är vad som helst. Nu när jag sist tog fram 74:s bodyr som jag har sett tidigare att är ännu stora. Så en av dom var jättesmal o ganska kort, men halshålet är så stort att det ser riktigt fånigt ut. O ännu det at det var två bodyr i samma storlek från kappahl som jag då köpte o den andra är jättebra o nu den andra är helt fånig. O så var det en dräkt från lindex som jag som tur tog 80cm, o tänkte att den går i somras när den är lite tunnare, så den passar på just nu. :/ Så det lönas inte o vänta så länge med kläderna som har sett från början stora ut, så mitt i allt har pojken växt förbi dom. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. sant :/ alla e olika, somtur lär man sej lite att si va som passar just egna barne, som ja ha lärt mej att just domdär korta breda me stort halshål e helt onödiga att ens si på för dom passar int alls.. omlått ha ja heller int rikit tyckt om nu när de ha vari kallt sen han föddes å dom e allti så öppna vi halsen :/ De va faktist nån storlek som helt for förbi för oss, ja hann just märka att dom va passliga så va dom för små ren, så de e no att hänga me joo :D

      Radera
  4. Jag kan ju nog sälja dom här i Borgå, har ju närmare att fara och städa :)

    SvaraRadera