söndag 12 januari 2014

egentid

Alla behöver vi egentid, har vetat det förut men har märkt det ennu mer nu, ibland kan man bli riktigt slut i hela kroppen, då tänker man att nu har man tur som är två i att uppfostra och att nu är dom starka som är ensamma.

Har fått in som rutin egentid, varge söndag är jag 2 timmar i simhallen, simmar/vattenlöper en timme, badar bubbelbad och utomhusbad halv timme och bastar och duschar halv timme, efter domhär timmarna är batterierna laddade och nu har jag dessutom lärt mej njuta och inte se på mej själv som svag för att jag behöver domhär timmarna. 

Egentligen har jag aldrig trivts i vattnet, när jag var liten duschade jag med en handuk för ansiktet för att inte få en enda droppe vatten i ögona och på somrarna har jag hållit mej på land då alla andra simmat, när jag nångong provat på att simma får jag nästan som lite panik och kommer ingenstans, glömmer aldrig jumppatimmarna när alla andra simmade över en km och jag var där i slutet av simningen med mina 200m.. Har nu varge gång provat några simtag bara, typ för att komma till rätt bana eller så och idag märkte jag att jag var helt avslappnad i hela kroppen vilket också gjorde att jag hölls på ytan utan att flåsa somom jag sprungit ett maraton, de kändes så bra! Kanske jag ennu nån dag kan simma påriktigt och inte bara löpa och simma med bräda :)
Det bästa är nog att vi håller på att formas till en såndär aktiv familj, vi spenderar ju veckosluten antingen i simhallen eller i ishallen och alla är på bra humör och glada och pigga då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar