torsdag 30 januari 2014

sisu

Nånting jag märkt med mej själv är att under förlossningen hände det nånting med mej, min sisu växte nånting förskräcklig och det märker jag när jag tränar. Börjar det kännas tungt tänker jag bara, äh, lite till orkar jag. Jag lärde mej hur långt kroppen orkar och att det är mycket längre än vad man själv tror. Är så glad över det och har börjat märka resultat på konditionen också, nu var den ju typ på noll när jag började, eller nästan iallafall så det skulle ju vara konstigt om man inte skulle märka framsteg men roligt är det ju endå :)
Idag var det meningen att fara till simhallen men hade ingen lust att köra 40 km dit och 40 tillbax men istället för att bli på soffan for jag till eckerö gymmet. Bara en sån sak är inte likt gamla jag. Nu har jag verkligen kommit igång känns det. :)

Eckerös gym är ett "källargym" i eckeröhallen, gamla slitna maskiner och lite maskulint men det funkar hur bra somhälst med tanke på att det är gratis. Gick ju tidigare en tid där men ska nog försöka ta mej dit lite oftare nu, om jag skulle lägga som mål en gång i veckan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar