måndag 6 januari 2014

Söndag

Har haft så myclet program att har knappt hunnit få på datorn men nu så :)

På söndag var det en ganska vanlig söndag, som söndagarna nu börjat se ut. Klo. 8 väckning och klo.9 iväg mot ishallen, vi heijade på marcus och laget och blev glada när marcus igen gjorde mål, han har utvecklats bra när det gäller målgörande, han har börjat ta åt sej mera och stiger upp mycket mot motståndarmålet på samma gång som han fint lyckas försvara eget mål, för han är ju back. Nu har han gjort mål i alla matcher på sista tiden, lite stolt är jag nog när han är så duktig och alla ropar bra marcus :)

Efter matchen blev marcus och charlie och titta på andra matcher tillsammans med några kompisar medan jag åktetill simhallen, tog riktigt tid på mej denhär gången och löpte 45 min och simmade med såndänt bräde så man bara sparkar 15min (va det kändes i benen, måst börja göra de oftare!) sen var det halv timme bubbelpool och utebassängen och sen ennu bastu och dusch halv timme. Avslappnad men lite orolig över hurdant humör charlie som varit påpaltad i ishallen ganska många timmar var åkte jag tillbax till ishallen var allt var hur bra somhälst, charlie hade sovit och fått vara övningsdocka åt en blivande pappa :P

Sen bar det av till famo och fafa och äta middag, blev lite smått julfirande ennu med glögg och inlagd fisk :)

Till julklapp av famo och fafa fick vi välja nånting från deras butik, hade tänkt mej en löpare till vardagsrumsbordet men famo ville att vi skulle välja många saker eftersom hon har så stort lager så tillslut fick vi komma överens om att kommer vi på nånting som vi ennu behöver sejer vi till, vi kom endå hem med massor av fint, skulle ju nog kunna ha ett av allt men man måste ju hinna använda och färgerna måste ju passa in också, och hela butiken kan vi ju inte tömma endå tycker jag :D blev en rostfärgad löpare till vardagsrummet, en grön/röd/vit till marsalen, 2 st grytunderlägg och en grytlapp, sen glömde jag tyvärr fota ett underlägg av rep och en kökshandduk när jag här sprang runt och snabbt skulle fota vad jag skulle ha fotat :P Nu har vi iallafall lite nytt så det känns hemtrevligt och fint :)

Sen var det ennu ett stopp nämligen "kisastudio" hemma hos ettpar vänner, riktigt roligt hade vi, mycket prat och fin-sve matchen som slutade rätt och var riktigt spännande på slutet, Charlie heijade också och invigde sin finlands flagga tutt :P Det blev en sen kväll och lång dag och vi var hemma först 12 tiden. Har nog lite dåligt samvete över att ha med en liten beebis så sent men han visade nog inte sej alls trött nu när rytmen efter julen dessutom är så fel.. Skrattade bara och när jag la honom i sittern och tyckte att han kan sova lite skrattade alla bara att jo för han ser ju såå trött ut :D

Det var den fullproppade men jättebra dagen, tycker nog så om sånahär dagar! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar