tisdag 14 januari 2014

shopping och pengar

Fick förra veckan nån gång ett meddelande från kappahl att nu får club medlemmarna 50% från reapriset så på lördag när vi var i maxinge och handlade var jag ju bara tvungen att gå och se vad det fanns kvar och lite hittade jag både åt mej och åt charlie, marcus hittade ingenting som vanligt..

Charlie fick lite större kläder body med husky i st 74 och tuffa byxor i st 84, byxorna ser ut att vara bra form, ofta är byxor lixom jämnbreda och då blir dom antingen trånga vid blöjan eller jättestora vid buntarna, domhär är lixom mer formsydda.

Åt mej själv hittade jag en mörk vinröd/brun/liila tunika, eller det är nog ingen tunika påriktigt utan en skjorta i några storlekar för stor så blir det en fin tunika, har e nästan likadan i korallrött om ni minns vilken jag menar.

Och en väska, alltid bra med en till väska ;)

Allt dehär fick jag för bara 30€ så det var inte så illa när jag dessutom vet att det är saker som kommer användas flitigt :)

Nu bestämde jag mej iallafall att nu var det slutshoppat, nästa gång blir det på våren någo nya sommarkläder, dessutom måst ja börja sälja bort sånt jag inte använder och också såna kläder av charlies kläder som jag inte vill spara eller kan ge vidare, dessutom har vi en hel del andra grejer här hemma som borde flytta till någon annan så ska nog ta tag i det och lägga ut en del på köp och sälj ( sku bara int orka med allt gnäll på sidan ) och kanske ta ett loppisbord igen. 
En annan sak när det gäller pengar är att jag borde börja spara på allvar nu så jag sen kan vara hemma lite längre. Egentligen borde jag kunna lägga undan 300-500€ i mån tills jag blir vårdledig med tanke på att jag sen kommer ha betydligt mindre inkomster och endå skall klara det. Har ju nog försökt med det tidigare också och klarat det bra men nu runt jul har det blivit lite mycket shopping och pengarna på sparkontot har också konstigt nog krympt lite, så nu skall det sparas istället :)

2 kommentarer:

  1. De e int så lätt att spara pengar alltid, i december fick ja 1200e lön o efter att lån, räknar o försäkringar va betalade had ja 70e kvar på konto som sku räcka en månad. Tur ska ja snart på jobb så kanske ja sku få lite pengar på sparkonto ti hösten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de e ju så :/ ja får ca. 1500 + barnbidrag å ti räkningar far de ca. 700 å sen mat då.. så de borde ju finnas ti spar... fast så kommer de nu allti någo plötsliga utgiter känns de som...

      Radera