fredag 24 januari 2014

Skillnaden på män och kvinnor

Häromdagen när jag var och simmade på kvällen och kom hem fick jag ett så prefekt exempel på skillnaden mellan män och kvinnor när det gäller barnskötsel! Fick nog så roligt när jag insåg att allt dedär som skojas om stämmer faktist. Nu var det kvällsrutinerna som blev ett bra exempel, när jag sköter kvällsrutinerna äter vi först kvällsgröt där 19,30 tiden, klo.20 byter vi till nattblöja och pyamas och gör lite kvällstvätt i den utsträckningen som det behövs, sen tar vi det lite lugnt på soffan en stund och lugnar ner oss tills vi går i säng, Charlie får lite mjölk, vi sjunger blinka lilla stjärna, tuiki tuiki tähtönen, bääbää vita lamm och gud som haver, sen blir vi tysta och charlie somnar oftast senast klo.21. Nåja, jag kom iallafall hem och gick upp för att snusa lite på min prins, hittade honom med bodyn på i dagsblöja, hmm..senare när jag frågade marcus vad dom haft för kvällsrutiner sa han "jaa.. ja förd opp honom i sängen så ville han int somna så ja for ner föratt hämta lite mera mjölk ifall han va hungri å på den tiden somna han sen", nån som märkte lite olikheter?? :D Nåja alla på sitt sätt och det var första nattningen för marcus och med tanke på det gick det ju bra för han hade somnat 21,30 endå, när jag är hemma nattar ju jag eftersom han lugnar sej så bra vid amning. När vi pratade om dehär tyckte marcus att Charlie också hade sett lite fundersam ut, somom nånting fattades och det var ju inte så konstigt :P
Får väl vara borta lite oftare på kvällarna så dom har en möjlighet att hitta sina kvällsrutiner också :P

Nu ska ni int missupfatta dehär, marcus är världens duktigaste pappa och gör allt för att vi ska ha det bra och är jätteduktig på att sköta om Charlie, tyckte bara att det var så typiskt kara aktigt :P


2 kommentarer:

  1. Bort me dej från huse o låt Marcus sköta lite mera! :D Man märker nog hur de e skillnad på tankegången hos män o kvinnor ;)
    Här brukar de vara så att när ja kommer hem står mjölkflaskan odiskad på borde o int rigit någo annat har han fått gjort :D Tur brukar han ändå få en hel del gjort om han vill, o han blir väl bättre att sköta flera saker samtidigt som henne när ja e borta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de e väl de som e nackdelen i att amma att man e liyte fast på de vise, de e lättast att vara där helatiden :) men 2 mån så e de slut på ammande på samma sätt, sen ska ja börja minska å han ska börja få mer annat bara :)

      Radera