söndag 19 januari 2014

Framsteg

Idag har vi haft full rulle igen, natten gick med magknip igen så när klockan ringde klo.8 och sa att det var dags att packa sej i bilen för att åka till ishallen och simhallen just då charlie fått luften ur sej och blivit nöjd meddelade vi åt marcus att han får nog åka själv på match för vi har ingen energi så istället steg vi upp, tittade sådär halvt på nyhetsmorgon och somnade för en tupplur i något skede. Det harmar nog att jag missade veckans egna tid men men, sånt är livet, skulle endå ha somnat i bassengen..

Klo.15 kom marcus hem efter att ha spelat en match och blivit och se på ettpar matcher och genast efter knackade grannen på dörren, då var det kaklingsdags.

Fint blir det! 2 kaelplattor blev och fattas men vi hoppas på att få beställt dom :) La föresten upp fel tapet igår märkte jag, bakgrunden blir beige inte blå, annars var det rätt.


När grannen kaklade fick jag för mej att nu ta tag i att möblera om lite när det endå var kaos. Har planerat att flytta in bordet vi köpte på loppis till tackarummet så det får bli vårt vardagsmatbord, just nu äter vi typ alltid i soffan men nu när charlie snart skall börja äta på våra tider vill jag att vi alla är smalade vid ett bord, det är viktigt. Skåpet som varit där bordet blev fick flytta till andra väggen, där vi haft en fotölj som inte alls passat in, den skall flytta till charlies rum.
Just nu är det endå för vitt här, skulle villa klä om stolarna till nånting lite i stil med kökstapeterna, men som endå passar gustavianska stilen. En stor tavla behövs också ovanför bordet, har en bild i huvet på en avlång sagoskog i oljefärg där skyddsänglarna svevar mellan träna, var jag nu sen den ska hitta... Marcus tyckte att en sån ska jag väl kunna måla men vet inte, det räcker nog inte självförtroendet eller kunskapen till..

Lyktan marcus kom hem med för säkert ett år sen fick nu en plats den faktist syns på, så fin :)

Så blev det middag, chicken tikka masala och hallonpaj med marängtäcke till efterrätt, riktigt lyckat :)

När jag för en timme sen började skriva inlägget tänkte jag skriva att jag nu njuter av efterrättsräster, ett glas vin och tända ljus när Charlie sover så duktigt men så vaknade han till magknip så nu sitter vi här tilsammans och lyssnar på x3m söndagsmys och vaggar sakta, mysigt så också men synd att det skall knipa så i magen, kanske jag borde ge mindre smakportionen, började nog lite väl ivrigt tror jag :(

oij vad vi har jobb nu igen, men är så lättad över att vi kommit igång igen :)





2 kommentarer:

  1. Usch fy för magknip! De e int alls roligt, ännu mindre när de ska komma på natten :( O när de känns som att man int kan hjälpa, de e de värsta..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm.. Int alls rolig, men han somna no sen i min famn å grät int sen mer på natten :)

      Radera