fredag 24 januari 2014

När jag blir stor

Har igen börjat fundera på vad jag vill bli "när jag blir stor", jag trivs jättebra som närvårdare, man får så otroligt mycket ut av det själv på samma gång som man vet att man bara med ett leende och med att visa att man bryr sej kan förgylla en ennan människas dag. Ja saknar endå dedär att få vara kreativ och bestämma själv, visst kan jag bestämma att idag klipper vi naglar och fixar med lite lack och handbad och handkräm, men det känns att det inte riktigt räcker. Dessutom skulle jag villa att jobbet inte skulle vara just jobbigt utan att man varge morgon längtar till jobbet istället för att snooza lite extra för att man ooorkar inte stiga upp, man sku hellre stanna under täcket. Misstänker att det inte finns nåt sånt jobb och det halvåret jag inte höll på med vård blev jag helt tom, jag behöver nog ett jobb jag själv får tillbax av också.
Förut har jag sakt att jag skall bli barnmorska när jag blir stor, nu är jag inte så säker, blir svimfärdig av att se en högravid människa och tanken att dagligen påminnas om förlossningen låter inte så lockande. På samma gång skulle det vara fint att få hjälpa beebisar till världen och stötta mammorna, ennu mer att stötta mammorna nu när jag vet vad det handlar om. Men en barnmorska med förlossningsskräck? Låter inte helt passande. Tänk om man bara kunde vara hemmamamma hela livet? Ha några hönor som kacklar runt, sköta om växthuset, baka, laga mat och se på när barnen springer runt och leka med dom. Jag är nog född i fel år tror jag kanske jag egentligen var menad att födas 100 år tidigare än jag gjorde.. Nåja, nu skalljag iallafall njuta av hemmamammalivet, ska snart börja planera inför sommarens växthus, hönorna får jag klara mej utan :D

En stolt nyexaminerad närvårdare, redan 4år sen? är det faktist 4 år sen i vår??

6 kommentarer:

  1. Hej Ida!

    Jag känner inte dig och har ärligt sagt aldrig läst din blogg (visste ej ens om denhär bloggen). Nu läste jag dock om dom grymma kommentarena du hade fått om ditt barn, och så läste jag kommentarerna på min egen blogg och någon anonym hade frågat om det var jag som hade skrivit dom. Absolut inte. Om du får höra något om att det skulle ha varit jag, så vet du att det inte är sant. Jag har som sagt aldrig läst din blogg och skulle aldrig säga något så elakt om en annans barn. Fy fan vilka människor det finns här på internet.

    Ha det bra och ta kontakt om det är nåt du undrar!
    Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS! Om du har IP-adressen från kommentaren så hjälper jag dig gärna att spåra den, om du redan inte hunnit göra det :)

      Radera
  2. Om du int vill bli barnmorska, men ändå vill stöda mammorna vid en förlossning sku kanske doula vara någo för dig? :D

    http://www.folkhalsan.fi/startsida/Var-verksamhet/Barn--familj/Doula-stodperson-vid-forlossningen/

    SvaraRadera
    Svar
    1. fast en förlossningsrädd doula kanske inte heller är det bästa :S man ska väl kunna stöda föderskan före också och uppmuntra till att allt går bra, då ska man nog tro på de själv också.. men kanske jag ennu nån dag lyckats bearbeta allt och kan göra nånting sånt, sku nog vara fint :)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Tack för ditt svar :) Om du har en email adress så kan vi fortsätta diskutera där, och så kan du gärna skicka ip-adresserna oxå. Jag har spårat ip-nummer tidigare så vi får hoppas att nåt kommer fram. Du gör helt rätt i att polisanmäla, polisen kan ju spåra ip-nummer på nolltid. Ingen ska behöva ta emot sånahär elakheter!

    SvaraRadera