torsdag 23 januari 2014

arg

Är just nu väldigt arg, borde inte vara det eftersom denhär personen som kommenterat så väldigt fult då troligen får som den vill. Är arg över att det faktist finns människor som faktist inte kan behärska sej till den grad att den förstår att man inte skriver på det viset, att det finns människor som inte är ute efter annat än att såra andra människor, eller förstår dom ens att sånt sårar?

"Alltså oftast brukar ju babyn vara söta, men har följt med här i flera månader redan o sett på dina babybilder o tänkt hur en baby kan vara så ful!? "

Dehär var kommentaren jag fick, första tanken var att det var en människa som själv mår väldigt dåligt och därför måste stampa på andras lycka som skrivit dehär, andra tanken var "vem kan tycka så illa om mej att den skriver nånting sånhänt"  för vill man någon illa är det dens barn man skall hoppa på, det är det som tar djupast, skulle det ha stått att jag själv är ful skulle jag ha kunna vifta bort det hursomhälst, men att hoppa på mitt barn... Sen kom tanken att det är en avundsjuk person sen att det är nån tonåring som inte förstår följder ennu, jaa många tankar på vem dehär sku kunna vara kom.. 
Fick tag på ip-adressen men vet inte hur jag spårar det, dom sökmotorerna jag hittade sa bara att dom inte kan spåra privata ip adresser, har för mej att det tillockmed är straffbart att skriva såhär så jag skulle säkert kunna gå till polisen och få reda på vem ägaren till adressen är, det känns endå lite väl drastiskt men kanske om jag blir riktigt irriterad för mitt samvete sejer att såhär beter man sej inte. Det att man kan uttrycka sej men inte stå för sin åsikt och lämna ett namn på vem man är är också ganska fegt tycker jag, har man en såhär stark och elak åsikt kan man väl iallafall stå för den.

Jag vet själv att det att jag skriver bloggen och lägger ut bilder på Charlie betyder att vem som hälst kan läsa och se det och visst alla tycker olika, smaken är som baken men man kan endå inte uttrycka sej hursomhälst, vissa saker måste man bara hålla för sej själv och inte spotta ut hursomhälst.

På ett sätt får jag väl tillockmed tacka denhär personen, fick igen bevisat hurdana människor vi faktist lever bland, konstigt nog blir jag alltid lika överraskad fast dom dyker upp lite nu som då. Funderar faktist nu på att lösenordsskydda bloggen, har funderat på det förut men då inte sett nån orsak, kanske jag tänkt för blåögt, inte trott att det finns "såndäna" människor påriktigt. Nu känns det iallafall som en god idee, vissa människor är bara inte värda att läsa om vårt liv. Tredje gången gillt.

10 kommentarer:

  1. Vad är det för konstig kommentar, det var det värsta jag hört!?! Tycker din lilla son är hur söt och fin som helst. Blev själv mamma i september och halkar in på mammabloggar då det är så intressant att läsa om andra mammor och bebisar. Synd att det finns så negativa och arga människor/ Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. man kan int förstå hur en del människor tänker.. om dom överhuvudtaget gör det.. synd.. våra små är ju lika gamal förresten :)

      Radera
  2. Blev också så arg o ledsen för det där. Man får ju ha sina åsikter men allt ska man inte komma o säga. O harm är det ju med lösenord för jag tycker o att det är roligt o läsa mammablogger av såna jag inte känner o nu när man själv blivit en, så tror nog du har manga viskliga läsare o som du inte känner eller vet av.

    Kan inte förstå varför en sådan människa har följt din blogg så länge o att hon/han kommer på sedan en kommentar som inte hällst har något att göra med inlägget, o så ännu helt utan namn.

    O som du inte sku veta, är Charlie nog så söt med alla hans min! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de e ju de som är synd med att lägga lösenord att int sen männskor som tycker de är roligt att läsa för en bra anledning kan göra de... måst fundera, man lär ska kunna blockera ip adresser också, men de e ju bara att läsa från en annan dator då... nä man undrar ju va man ska läsa för om man blir så irriterad att man måst skriva sådär.. :( och jag vet no att charlie är jättesöt, fast ingen annan sku tycka det sku jag endå alltid tycka det! :)

      Radera
  3. Nämen usch! Brukar också läsa din blogg och känner dina föräldrar från skoltiden. Har på äldre dagar ännu en liten kille på 3 1/2 månader. Den andra är strax 7. Tycker det är skoj att läsa om ert liv därborta. / Pernilla från Borgå

    SvaraRadera
    Svar
    1. va rolit att du tycker om att läsa! :)

      Radera
  4. Ida, jag hoppas verkligen att du inte tar åt dej av såna där kommentarer, inte ens på någon nivå! För den är ju totalfalsk! Jag har inte ens egna barn och tycker ändå att Charlie är en av de sötaste babyn jag sett! På allvar! En helt perfekt liten pojke! Det är klart att människor blir avundsjuka när ni fått en sån liten goding :P men härrigud att man ska måsta göra andra lessna! Som om den här personen skulle vinna något på det! Lika lite som den här personen förlorar något på att det går bra för dej! Kan inte den här mänskan bara ta tag i sitt eget liv istället för att lägga ut falska kommentarer på andras bloggar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! de pigga lite upp för de stämmer allt! :) vette sejer ju att ja int ska bry alls om sånt men de finns nog nån instinkt att hippar nån på min pojke försvarar jag, men ska försöka glömma hela saken, männskan gjord någo hon eller han nog ennu nån dag kommer bära dåligt samvete av...

      Radera
  5. Herregud att nån faktiskt skriver någå sånt!! D va nog så fult att säga å ja sku no också bli så jävla förbannad. Men du å dina nära å kära tycker att han e världens goaste å d e ju ändå d som räknas :) Så försök att strunta i d va den här personen ha sagt,fast d e svårt ne d handlar om d finaste i ens liv.Ja blir rikit arg fö din skull,fy så elak man kan vara!! Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. mm man blir ju både arg å lässen, visst int va ja sku göra eller seja när ja läst dedär, ble så chockad över att de faktist finns männskor som kan seja sådär..

      Radera