torsdag 16 januari 2014

Frukost och komma i form status

Idag var min januariuppgift att laga en fruktsallad så bestämde mej för att det får bli min frukost, mums :) igår blev det långdusch med hårmask :)

Tog också en titt på "viktstatusen" och hamnade gå tillbax lite i bloggen för att se hur det riktigt var då just efter förlossningen. 3 oktober har jag första gången skrivit nånting om vikten, då hade jag nästan en vecka efter förlossningen bara tappat 6 kg från före förlossningen nu står vågen på -19 sen förlossningen, alltså -13 från en vecka efter förlossningen. Det låter ju som ganska stora siffror men på vågen ser det inte ut som nånting.. Det stod också flera veckor stilla men under julen började det röra sej igen, under julen for 1 kilo och efter julen har jag fått försöka äta bättre så mjölken fortsätter komma så då har det igen farit 1 kg. Det att jag börjat röra på mej har ju nog självklart också med saken att göra :) Är nog lite spend på dagen jag slutar amma, om allt sen bara kommer tillbax på några veckor men hoppas att jag i det skedet kommit så mycket igång med träningen att jag lyckas hålla vikten någorlunda.
När jag funderar över var jag vill att min vikt skall stanna vet jag inte riktigt, det får jag nog se sen men just nu har jag tiotal som mål, just nu är jag 6kg ifrån nästa mål, sen vill jag nog gärna ha ett mål till gjort, alltså 16kg ska bort, mindre än det har jag inte varit på ca. 7-8 år alltså sen jag var 15år så har ingen aning om jag ens kan komma dit men då är jag i en vikt som inte ens är jättelåg får en kvinna i min längd, känns ganska mycket men det behövs så mycket föratt jag ska vara "normalstor".. Råddit värre blev denhär texten, men jag förstår iallafall själv ifall jag vill gå bak och se på vad jag tänkt :D

Det jag börjat fundera på är om magen nånsin kan bli som förr, troligen inte, ärren ljusnar ju helatiden men det är ju löst, igår frågade jag om marcus märkt att det ser ut somom jag har en extra mage på min mage lixom en såndän lös sak som hänger där framför och han med sin humor konstaterade bara att det är vel min sixpack som blivit så stor att kroppen bestämt sej för att göra en till.. just så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar