måndag 25 november 2013

veckoslutet

Det har varit ett veckoslut fullt med program igen! På fredag var jag och marcus på marcus firmajulfest, Charlie fick vara hos grannarna medantiden och han hade varit så duktig så (förutom att han även där hade vägrat sova annanstans än i famnen), festen hölls på smakbyn och det var riktigt fint, maten var jättegod och efterrättsbordet ENORMT har inte ennu heller fått tillbax aptiten riktigt efter graviditeten så det har ju inte blivit att äta så mycket på samma gång men nu blev det ju det så mådde riktigt illa och var helt slut efteråt, hamna gå ut och andas lite för att inte allt skulle komma upp igen :D Trevligt var det iallafall, Mikke (strömsökocken som äger smakbyn) gick runt bland gästerna och skoijade och vid efterrätten gick han från bord till bord med ett litet gaskök och visa hur han flamberar äppel, det gav sådär hemtrevlig och inbjudande känsla, silverskär vi var till förra året vann det endå inte, men det är nog ganska omöjligt då redan vägen dit är en upplevelse i sej. Efter middagen åkte jag hem och hämtade Charlie från grannen, pappa fick jag med mej på vägen också, alla andra (största delen iallafall) for vidare till Arken.

På lördag åkte vi till stan där pappa ville provköra en suzuki han är intresserad av men inte funnits att prova i borgå, efter det åkte vi till Maxinge och spendera lite tid och efter det på middag till dinos, sen var det dags för hockeymatch och efter det hem och titta på en film och äta chips och dipp, en fullspäckad dag alltså och marcus måste nog få lite beröm för att orka komma med och var pigg hela dagen trots att han inte såg så pigg ut på morgonnatten då han kom hem :)

Söndag tog vi det lugnt här hemma medans marcus var och spela match och sen lagade vi mat, efter det en sväng på kaffe till famo och fafa och sen förde vi pappa till flyget.

Nu börjar min och Charlies "veckoslut" nämligen veckan som är lugnare, idag är vi bara hemma och tar det lugnt, just nu ligger han och sover och smackar på tutten här på mitt bröst, så varm och skön :)<3

Gammal bild som inte har nånting med nånting att göra. När vi åker till borgå får jag min nya telefon så kanske jag får färska bilder hit med den då, annars blir det bilder efter jul då vi ska köpa ny dator :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar