onsdag 27 november 2013

pyamas och pengar

Härtills har Charlie sovit under mitt täcke med bara blöja, nu börjar det iallafall vara lite kallt redan då han ibland sparkar av sej täcket så vill börja ha pyamas på honom, skulle igår klä pyamas på honom och märkte att han har växt ur alla sina pyamasar! Han har i storlek 68 men dom är lite stora ennu så han lyckas sprattla in benen och sen vaknar han med båda benen i samma bunte och 56 som har gått nu egentligen från födseln börjar vara för korta så halshålet lixom töjs och det kan ju inte vara bekvämt. Dehär betyder ju att jag får med bra samvete använda mina sista slantar till barnkläder! Blir nog en sväng till hm, tycker deras pyamasar är bra modell, så många behöver han nog inte för det känns att 62 kommer bli en storlek han snabbt växer ifrån, men man vet ju aldrig. Angående sista slantarna så fick jag ingen lön denhär månaden... Hade missat att jag från jobbet får lön i hälften i förskått och från kela får man då t.ex. novembers pengar i mitten av december och nu var månaden som det byttes ut så jag får pengarna från kela, råddigt värre för mej som inte förstår mej på såndäna papperssaker... Blev jättestressad när jag märkte dethär och åkte direkt till kela, där fick jag se precis vad jag får enda till juni så då blev jag lugn igen, 5.12 borde det komma en ordentlig lön på kontot och igår kom barnbidraget, till räkningar for halva sparkontot (eftersom det just råkade vara försäkringsbetalningsmånad) så det sved ju lite... Men får väl spara igen bara, vill alltid ha en månadslön på spar och det har visat sej vara bra då det händer sånhänt.

Blir nog mickey mus pyamasar :)

4 kommentarer:

  1. ja tycker om Lindex pyamasar för dom får man opp från rumppan som gör de lätt att byta på natten när man int destumera behöver klä av dom :) de e säkert smaksak men en pyamas som man måst öppna oppifrån kan int vara behändig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja brukar öppna bara bunten när de e knappar, sen tar ja ut benen från pyamasen bara :)

      Radera
  2. Har också tyckt om HM pyjamasarna när knäppena går till bunten så man kan bra byta blöja utan att klä av hela. Lindex pyjamasar har blivit för korta direkt åt A. De e väl så olika på barnen och deras modell. Köpte just en pyjamas i storlek 74 från name it men fick sätta den medesamma i lådan med för små kläder, motsvarade säkert 62/68, F*n att ja ble sur tänker nog reklamera, hade hunni kasta lapparna och tvätta den i maskinen innan ja testade den på henne en kväll..... A har ännu använt HM 68 pyjamasar men är nu för små så dom e överlag rymliga och går länge, rekomenderar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nåmen va de måst ha harma! men nu ha dom tydligen bytt modell på hm pyamasana :( dom har fot, de ha dom int haft tidigare när ja köpt... men dom e ju såpass rymliga att dom går väl endå ganska länge :)

      Radera