tisdag 19 november 2013

magstatus

24.11 är det två månader sedan Charlie hoppa ut, som ja sakt tidigare ska jag försöka fortsätta att röra på mej och komma i form, det som jag så duktigt började med före jag blev gravid. Just nu är jag -2 kg från vikten före graviditeten alltså -18 från före han kom ut, så amningen och Charlies hungrig då mamma fått mat på tallriken tycks ju göra sitt :P Nu har jag också tänkt ta upp träningen i små etapper, små vagnpromenader har vi börjat med och så var jag ju och vattenlöpa på söndag i en timme (nu börja jag blöda igen så får se hur de blir nästa söndag, hoppas det bara inte hann bli någo krongel). Har som ett litet mål om jag skulle i januari klara av att ta på mej hockeyutrustningen igen och våga mej ut på isen, men får se hur det känns sen för det är faktist mycket tyngre än man kan tro att fara runt på isen.

 Kunde nog aldrig tro att man känner sej såhär ur form efter graviditet och skrattade lite över vad det stod på internet om att man ska börja med små promenader och sakta men säkert röra på sej mer, känns ja somatt alla muskler är borta, speciellt magmusklerna, fast dom är ju typ loss skärda också under kejsarsnittet, nu har jag iallafall ettpar veckor kommit upp och sitta från liggande utan att ta hjälp med armarna när jag har Charlie i famnen, det gick absolut inte i början, kan det bero på att musklerna farit ihop igen? Har tänkt köpa en kahvakuula och göra lite lugna övningar med den också, nu har det ju gått 8 veckor sen förlossningen men man ska väl endå vara lite försiktig med lyftande.

Fast vikten nu tilome är lite lägre än före kommer ju nog magen säkert aldrig se ut som en oförlöst mage, nu har man väl alltid lite extra skinn och graviditetsärren går väl aldrig helt bort, får väl bara se det somatt det är värt vad det gav :) men mindre blir den hela tiden! köpte i borgå nya byxor som jag sen fick konstatera att jag i provrummet varit lite för optimistisk med för kunde inte sitta med dom utan att dom skärd in i magen och det blev en stor korv på magen av dom, nu är dom endå precis passliga! :)

Sakta men säkert mot en hälsosammare kropp, som första mål vill jag ha bort 8 kg till, men tänker inte börja banta medan jag ammar utan försöker äta mycket frukt och sånt istället och komma igång med motionerande, jag kommer till det målet när jag kommer, sen när det händer lägger jag upp ett nytt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar