onsdag 6 november 2013

I mumindalens trygga ro

När jag var liten var mumin min stora favorit eller "puupa" som jag kallade honom, var väl tilome ett av mina första ord :p ska bli intressant att se va som blir Charlies favorit när det gäller sånhäna figurer, hoppas självklart på mumin, nalle puh eller nån av astrid lindgrens karaktärer eller sen nån av domhär gamla riktiga disney figurerna. Tills han själv kan välja är det mammas favoriter som gäller så här är det både mumin lakan och pyamas som gäller idag :p när vi är hemma såhär brukar jag låta honom ha pyamas, eller hel sparkdräkt, va de nu sen är, tycker det ser skönast ut så. Härtills har han sovit med bara filtar (då som han nu sovit i egen säng vill säga) men nu tyckte jag att vi skall ta fram täcket istället för att krongla med en massa filtar, kallt har han nog inte haft, vi har haft ganska varmt inne också efter att han "flyttade in" men tycker det ser så kallt ut när han är nöjdast av att sova i bara blöja.

Idag har vi redan hunnit jumpa och sjunga lite före det började gäspas och jag tog fram täcket och han fick sina fina muminlakan i användning, bäddade in honom i täcket och han tycktes tycka att det var ganska skönt. I början visste jag inte riktigt vad jag skulle underhålla honom med, visst kan han titta på sina leksaker men dom är nog ganska tråkiga tycker han, kom ändå ganska snabbt underfund med att min egna röst och miner är den roligaste leksaken prästens lilla kråka och trollmor tycks vara 2 av favoritsångerna och att hoppa och vrida och vända på honom som jag kallar jumppa är också roligt, en annan favorit är när jag gör pruttljud med munnen, då kommer ofta dedär skrattet som är så sött.

Länge tog det inte förren ögona for fast och det hördes små snusande snarkningar, ibland snarkar han faktist, han har väl nån liten kråka nånstans i näsan som bråkar :p

Nu skall denhär trötta men endå nöjda mamman krypa under en filt och se ett avsnitt av erilaiset äidit, superbra serie enligt mej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar