tisdag 19 november 2013

trötter

Här är vi alla lite extra trötta just nu, jag och Charlie har nu 2 dagar vaknat klo.11 och Marcus sku gärna bara sova när han är hemma men har aldrig tid till det. Tror det är någon förkylning pågång, har nu över en vecka haft lite snuva, sjuk hals och huvudvärk och nu kom då tröttheten också... Blä...

Igår var vi hela dagen på stan och rädde upp lite kela grejer, vad som skall fås och när eftersom jag kände att jag inte riktigt har koll, men nu vet jag vad jag får på kontot enda fram till juni så det känns bra :) har nu också bestämt mej för att vara längre vårdledig, fick veta att här på åland får man från kommunen vårdpeng på nånting på 400€ i mån, sen får man jobba 30 timmar i veckan om man inte har barnet på kommunalt dagis så jag kan ju jobba nån helg eller natt nu och då när marcus är hemma och på det viset klara det ekonomiska och endå vara hemma mycket.

Imorgon är det träff med mammorna och babyna, om vi nu int ska bli förkylda då... Men idag har vi hemma/vilo dag så det ska väl gå bra.

Sådär annars har julkänslan kommit! Vuhuu! Några julklappar köpta och en justjärna i fönstret, ska nog ta fram lite till tomtar och jullampor till lillajul men julgranen får nog stanna i skåpet eftersom vi endå inte är hemma på afton.


förra årets julmatsal :) ser så stämningsfullt ut! På fredag är det marcus firmajulfest, förra året var den på silverskär och det var en otroligt fin upplevelse, iår är den på smakbyn, har inte lika stora förväntingar men det lär ska vara jättegott :) Grannen har ju lovat ta hand om Charlie medans tiden, känner lite dåligt samvete att lämna Charlie och skötas så länge, bussen dit går klo.18 och 23 tidax så det blir ju ganska länge.. nåja, jag vet ju att han har det bra, han är ju bekant med dom och dom har ju 4 barn så dom är inte precis erfarenhetslösa :P

2 kommentarer:

  1. 390 euro är det väl i eckerö ? Men du skall även skatta på den summan ! Så inte blir det mycket kvar :( man får väldigt dåligt av att gå hemma med barn .. Hemskt tycker jag, då det är dyrare för kommunen att betala en dagisplats för ett barn.. Men men

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha int tagi reda på exakt va de e men nånting sånt joo :( prata på mödrarådgivningen om de och dom sa att de lönar sej bäst att vara hemma och göra inhopp, hade förut tänkt ha på dagis 50 procent men det lär int löna sej alls :/

      Radera