fredag 15 november 2013

halloj!

Tänkte bara skriva lite blandade grejer, om dagarna här runt idag..

Först läkarbesöket Charlie hade, det gick bra fast det var en mycket konstig och tystlåten läkare, tog väl kanske 3 min sammanlagt det besöket, före läkaren mätte och vägde rådgivningstanten Charlie, 5280g och 58,5cm, hur stora brukar dom vara som 7 veckor gamla? Tycker han växer med en sån hurja fart! Han fick iallafall beröm av rådgivningstanten över att vara så pigg och med, dessutom fick jag en liten sned blick när jag berättade att han ofta sover i bara blöja.

Igår skickade jag över marcus och Charlie till grannarna så jag själv fick städat här hemma, har inte städat ordentligt hela huset sen före förlossningen, bara plockat och tagit det värsta med sopborsten, har bara inte haft ork på kvällarna och möjlighet på dagarna.. Nu är iallafall golven torkade och damsugade och mattorna varit ute och dammet torkat så nu känns det bra :) kände nog lite skuldkänslor över att jag njöt över att få vara ensam, fast det var j bara 2 timmar, men endå... Käns somatt jag skulle måsta orka vara med Charlie hela tiden, men ibland behöver man andas ut. Har ju faktist inte haft någon egentid alls sen had föddes, nu skall jag iallafall se till att börja få då och då lite tid för bara mej själv för det behövs nog, på söndag tänker jag fara och vattenlöpa efter marcus match. När det gäller promenaderna har vi också kommit igång nu vågar jag seja, korta promenader men sakta men säkert ska dom nog bli längre.

Dålig på sånhäna hemligheter som jag är måste jag bara seja att vi har nånting stort pågång igen, vågar inte seja mer eftersom det är så jätte osäkert ennu men inom inte så lång tid ska jag nog berätta :)

hoppas alla har en skön fredagkväll! Nu skall jag se på Idol!

4 kommentarer:

  1. Nej berätta genast :D är för nyfiken , inte snällt att säga A men inte B ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha :D berättar sen när ja vet om de blir ti någo :)

      Radera
  2. Oliver var vid 7 veckors ålder 5200 g o 58,5 cm lång! Ganska samma har då de här pojkarna! :)

    SvaraRadera