fredag 8 november 2013

Farsdagsmeny

Idag var vi med charlie till stan på lite äventyr, vi hittade farsdagspresent och så var vi och handlade och sen ennu en sväng till apoteket. 

Egentligen hade jag ju tänkt att vi far ut och äter efter matchen men i butiken fick jag lust att laga finmiddag så blir att laga middag själv på söndag, tänkte prova mej på osso buco, till det blir det gräddpotatis, bea och sallad, till efterrätt blir det färdigköpt dajmkaka (blev så snål på det när grannen talade om en sån :p). 

Jag har en gång förut lagat osso buco men hoppas på att set blir lite mer lyckat på söndag, följde inget recept förra gången och det resulterade i tuggummi, tills söndag ska jag gräva fram ett recept! Har förstått att dom ska tillrädas länge i gryta? Förra gången stekte jag dom vilket tydligen var helt fel....

       
Hittade ingen bild på osso buco med gräddpotatis och ennu mindre med bea, så det kanske är helt fel men isåfall blir det med tillbehör ala ida :D

Och daimtårtan, mmmmmm! Marcus var redan ner rill frysen och dräglade på den, och jag som hade gömt den så bra!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar