torsdag 28 november 2013

rådgivningsdag

Idag var det rådgivningsdag, Charlie är nu 61cm och 5600(och nånting)g :) Han hade växt fint, enligt kurvan är han lite för smal gemfört med längden men ednå inom dom "tillåtna" måtten, blev ju nästan lite orolig först över det men han hade gått upp över 150g i veckan vilket var det som krävs. Rådgivningstanten tyckte han var duktig och pigg, hon berömde honom över hur bra han höll upp huvet och hela bröstkorgen fast han inte ennu förstår att man kan hjälpa till med armarna så går det betydligt lättare, tydligen tycker han att det går lika bra såhär, en riktig muskelknutte :P Hade egentligen inte så mycket att ta upp där men vi gick igenom testet om förlossningsdepression som jag fått som "hemläxa" att fylla i, allt såg normalt ut förutom att jag känner mej orolig inför nästa förlossning, fick iallafall prata ut lite om det och det lät på henne att det inte skall vara omöjligt att få kejsarsnitt bara jag står på mej och sejer till läkarna hur jag känner, hon sa också att nu skall jag försöka att inte tänka på det (fast det är svårt) utan sen när vi tycker att vi vill ha en till bokar jag en tid till mödrarådgivningen och pratar om saken, hon sa att hon förstår att det kan kännas skrämmande att bli gravid igen och att rädslan inte skall behöva förstöra hela den graviditeten. Kände mej lugn efter besöket, skönt att det fokuseras på oss båda, trodde att barnrådgivningen är mer just BARN men härtills känns det mer som familjerådgivning, vi får ju alla stöd.

Efter rådgivningsbesöket var vi med Charlie till min gamla arbetskompis som har en liten flicka på tre månader, båda beebina sov bara så vi fick gått om tid för "mammaprat" som alltid är roligt :)

Nu skall jag försöka få männen i huset upp till sängen, dom har båda somnat på soffan, så söta, passade på att smygfota dom lite också :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar