måndag 4 november 2013

Veckoslutet

Hej igen! Har inte alls haft tid eller lust att logga under veckoslutet, har haft fullt upp känns det som på samma gång som det nog varit ganska lugnt.

På fredag var det hockey kickoff som gällde, temat var zoo/wildlife. Alla var så fint utklädda, skulle så ta med kameran men när vi sen skulle stressa iväg hittade jag inte minneskortet till kameran (när jag kom hem låg det mitt på varsagsrumsbordet var både jag och marcus letat före vi åkte iväg) så tyvärr blev de inga bilder... Några andra hade nog kameran med men vet inte om vi råkade fastna på annat än en gångs kamerorna som for runt på festen.  Själv var jag utklädd till en svart katt, hade en svart långklänning i spets och en mask jag hittade i borgå från h&m då vi var där, rött läppstift och kraftigt mejkade ögon, skulle ha tagit på mina superhöga svarta klackskor som jag en gång rullat ner för en betongtrappa i men då jag hade på dom blev jag rädd så det blev inga såna, får nog ta och sälja dom då jag bara använt dom dendär ena kvällen. 
Med mejpå festen hade jag en liten liten tiger och en lite större pingvin.

Kvällen fick ut på att först var det lite välkomstskål och tal och efter det fick alla en lapp med ett djur på, sen skulle man leka det djuret och hitta ett annat likadant och det djuret blev då ens bordskavaljer, för oss var det väl lite krångligt eftersom det skulle ha varit enklast att sitta brevi varann när vi åt så man lite kan turas om att hålla Charlie men som tur blev vi och sitta lixom med ryggarna mot varann så det var bara att knacka på axeln och skicka över honom emellan. Sen var det djungelsoppa och bröd med olika smältostar till mat och till efterrätt dajm glass/mousse med kex i bottnet. Efter maten var det dags för frågesport med djurtema och levande charader. Efter lekandet började alla vara ganska runda om fötterna och dansglada så då packade jag och Tigern in oss i bilen och åkte hem och sova. Pingvinen fick bli kvar och dansa lite till.

Vi hade tur med humöret för charli var så otroligt snäll och duktig hela kvällen, alla förundrade sej över hur lugn pojke vi fått :) annars har han haft lite knip i magen på kvällarna men nu hade han nog inte tid med sånt. Först sov han enda tills vi ätit klart och när vi ätit vaknade han och var hungrig, värmde mjölken åt honom (hade pumpat, skulle ha känts obekvämt att amma mitt bland hela byn, fast jag annars inte är blyg med att amma offentligt) och han åt massor, sen umgicks han lite med alla och klo.9 somnade han igen, så sov han där i min famn så lugnt 1 1/2 timme fast det var liv runtom och musik. Själv kände jag nog mej lite tråkig och utanför som satt där fast med honom (nog föratt marcus både matade och höll honom emellan) och nykter när alla andra var lite mer fartfyllda men vill ändå inte bli sån som bara sitter hemma, tycker nog att det är bra för Charlie också att inte bara vara hemma utan bli van med lite människor runt om, sen när det börjar gå för villt till vill jag självklart inte att han ska vara med mera när det handlar om sånhärna fester.

Lördagen blev lite lugnare, marcus var ju inte riktigt pigg så vi låg på soffan egentligen hela lördagen hela familjen, alla var nog ganska trötta så det var riktigt skönt att bara ligga och mysa. På kvällen var vi ändå lite ute och marcus fick bytt lite bildelar och jag och Charlie som fick vara i bärsälen assisterade honom lite och sprang efter verktyg och sånt, sen radade vi lite ved med Charlie och tog undan trädgårdsslangen. Sen in igen och rända brasan och mysa lite till :)

På söndag var det väckning och iväg till ishallen var marcus hade match, vi tittade på matchen och sen åkte vi alla och veckohandlade. Efter det iväg ut till geta till famo och fafa var marcus hjälpte till att få upp båten och sen äta middag, fick veta att jag nångong brevväxlat med fafa så dom breven ska jag få läsa nån gång, kan vara intressant att läsa. Efter det tillbax hem var marcus fick hjälp av grannen att byta bromsslangarna på bilen, dom hade tydligen rostat fast eller nånting så dom fick jobba en go stund för att till sist typ såga loss nån mutter om jag fötstod rätt.

De blev en lång text dehär men här va väl då ett typiskt veckoslut för en liten barnfamilj :) imorgon har jag efterkontroll och tänkte handla lite material till dopkorten, annars har vi faktist inte så mycket planer vad jag kan komma ihåg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar